Στην κούρσα για τη διεκδίκηση της μεγαλύτερης γραμμής μετρό που έχει κατασκευαστεί ποτέ στην χώρα μας, μπαίνουν από σήμερα, τέσσερις πανίσχυροι ελληνικοί και διεθνείς όμιλοι, με την έναρξη της α΄ φάσης του έργου που είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος. Δεν αναμένονται εκπλήξεις καθώς οι βασικοί διεκδικητές βρίσκονται σε θέση μάχης από καιρό, μετά από δύο διαδοχικές αλλά βραχείας διάρκειας παρατάσεις που έδωσε η Αττικό Μετρό, αναφέρει το newmoney.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του «newmoney» στο διαγωνισμό προσέρχονται η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου σε συνεργασία με την Ισπανική FCC και την Αρχιρόδον. Στο ίδιο σχήμα θα ενταχθούν η Νοτιοκορεάτικη εταιρεία τροχαίου υλικού Hundai Roten και η γαλλική Thales στον τομέα των ηλεκτρομηχανολογικών. Η ΜΕΤΚΑ, η οποία μέχρι σήμερα επικεντρωνόταν σε συμβάσεις του εξωτερικού είναι η πρώτη φορά που διεκδικεί έργο μετρό, με μία όμως διεθνής κατασκευαστική εταιρεία με μεγάλη τεχνογνωσία σε αντίστοιχα έργα που είχε αναλάβει μαζί με την J&P Άβαξ και την επέκταση του μετρό προς Περιστέρι.
Με τη Γαλλική Vinci και τη Siemens, συμπράττει αντίστοιχα η ΓΕΚ-Τέρνα του ομίλου Περιστέρη ενώ δοκιμασμένες συμμαχίες από αντίστοιχα έργα στην Ελλάδα, επιλέγει ο όμιλος Ελλάκτωρ και η J&P Αβαξ. Η πρώτη χτυπά την πόρτα της Αττικό Μετρό με την Ιταλική Ansaldobreda του ομίλου Hitachi με την οποία έχει συμπορευτεί και στο μετρό Θεσσαλονίκης και η δεύτερη με την Ιταλική Chella και την γαλλική Αlstom με την οποία κατασκευάζουν από κοινού το μετρό του Πειραιά.
Η γραμμή 4 του μετρό αποτελεί ένα κορυφαίο συγκοινωνιακό έργο που θα συνδέσει ένα από τα πιο πυκνοδομημένα σημεία της Αθήνας, ξεκινώντας από το Γαλάτσι και καταλήγοντας στο Γουδί και θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Θα είναι δε το πρώτο έργο μετρό που η αναθέτουσα αρχή θα ακολουθήσει ξεχωριστό δρόμο για τις πρόδρομες εργασίες, με σκοπό την ωρίμανση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ο βασικός κορμός του έργου μήκους 13 χλμ. περιλαμβάνει 14 νέους σταθμούς που αναμένεται να εξυπηρετεί πάνω από 220.000 επιβάτες ημερησίως. Υπάρχει όμως αίτημα κατοίκων που μελετά η Αττικό Μετρό ώστε να διευρυνθεί με έναν επιπλέον σταθμό, μεταξύ Γαλατσίου και Κυψέλης, στην οδό Πάρνηθος.
Επόμενο στάδιο του διαγωνισμού θα είναι η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών που υπολογίζεται να γίνει αρχές του 2018 ενώ εκκρεμεί η ένταξη της Γραμμής 4 στο ΕΣΠΑ η οποία σύμφωνα με την Αττικό μετρό αναμένεται να δρομολογηθεί τον προσεχή Νοέμβριο με την κατάθεση φακέλου μεγάλου έργου στην ΕΕ. Καταρχήν συμφωνία υπάρχει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία έχει δεχτεί να αυξήσει την γραμμή χρηματοδότησης στο έργο από 50% που ήταν μέχρι η χρηματοδοτική συμβολή στα έργα μετρό, σε 70%.