Γιατί με τη νέα εφαρμογή των μετρήσεων αλλά και με τις επικείμενες αλλαγές της Κυβέρνησης, υπάρχει ο κίνδυνος σε συγκεκριμένα αυτοκίνητα (και όχι απαραίτητα μεγάλα και ακριβά) τα τέλη να αυξηθούν ακόμα και 200%…
Το νέο σύστημα μέτρησης ονομάζεται WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) και θα εφαρμοστεί από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στα αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη από τον Σεπτέμβριο του 2018.
Σύμφωνα μ’ αυτόν οι εκπεμπόμενοι ρύποι θα είναι πιο κοντά στη πραγματικότητα – στα δεδομένα μετακίνησης των Ευρωπαίων- οπότε κατά προέκταση αναμένεται αύξηση των ανακοινώσιμων τιμών από 5 έως και 30%, σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα.
Αυτό συνεπάγεται ότι αντίστοιχα θα αυξηθούν και οι όποιοι φόροι σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα (στην Ελλάδα το ΕΤΤ) αλλά και τα τέλη κυκλοφορίας. Σημειώστε πως οι νέες μετρήσεις σταδιακά θα εφαρμοστούν και σε αυτοκίνητα παλαιότερων εκδόσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το φετινό Φθινόπωρο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ανακοινώσουν δύο τιμές εκπομπών CO2, βάζοντας τις αγορές σε μία μεταβατική περίοδο. Η μία θα είναι η ισχύουσα και η δεύτερη αυτή που θα προκύπτει με το νέο τρόπο μέτρησης.
Σε αυτό το μεταβατικό διάστημα η κάθε Κυβέρνηση θα μπορεί να επιλέξει ποια λίστα θα λαμβάνει υπόψη για την επιβολή των φόρων. Η Γαλλία για παράδειγμα έχει ήδη ανακοινώσει ότι και για τον επόμενο χρόνο θα κρατήσει τις υπάρχουσες τιμές C02, διατηρώντας ουσιαστικά τις ίδιες τιμές στα τέλη κυκλοφορίας, που πληρώνουν εκεί.
Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, τα αυτοκίνητα που αναμένεται να επιβαρυνθούν πολύ περισσότερο από τις συγκεκριμένες αλλαγές είναι αυτά με κινητήρα βενζίνης και λιγότερο με αυτά του πετρελαίου, αφού οι δεύτεροι εκπέμπουν λιγότερους C02 σε σχέση με τους πρώτους, οπότε θα επηρεαστούν από την αύξηση περισσότερο.