Τεράστιο είναι για άλλη μια χρονιά το ενδιαφέρον των πολιτών για για το κοινωνικό μέρισμα.
Έτσι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) έθεσε σε λειτουργία έναν ειδικό τηλεφωνικό αριθμό 2131621000 ο οποίος λειτουργεί από το πρωί προκειμένου να ενημερώνονται οι πολίτες για το αν είναι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος.
Ήδη έχουν εξυπηρετηθεί 150 πολίτες.
Την ίδια ώρα τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας προχωρούν από σήμερα σε υπηρεσία υποστήριξης μέσω ηλεκτρονικής φόρμας της ΗΔΙΚΑ για όσους δικαιούνται και ανέμεναν να λάβουν τα 700 ευρώ του Κοινωνικού Μερίσματος αλλά, για διάφορους ή και άγνωστους λόγους, είδαν τελικά πως απορρίπτονται από τη πλατφόρμα όταν υπέβαλαν την σχετική αίτηση.
Εκεί θα διαπιστωθεί αν έχει υπάρξει λάθος πληροφόρηση από τις βάσεις δεδομένων (πχ ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ κλπ) ώστε οι δικαιούχοι να αποζημιωθούν πλήρως και να εισπράξουν τα 700 ευρώ, εφόσον τα δικαιούνται.
Μάλιστα θα παραμείνει ανοικτή και να δέχεται ενστάσεις ακόμα και μέχρι τις 15 του Ιανουαρίου, δηλαδή και μετά από 1 Ιανουαρίου 2020 προκειμένου οι πραγματικά δικαιούχοι να λάβουν το ποσό που δικαιούνται.
Το άνοιγμα της πλατφόρμας για το κοινωνικό μέρισμα έφερε στην επιφάνεια περιπτώσεις νοικοκυριών που αν και πληρούν όλα τα κριτήρια της απόφασης (εισοδηματικά, όριο καταθέσεων, υποβολή φορολογικών δηλώσεων για επτά συνεχόμενα χρόνια κλπ) δεν είχαν ενσωματωθεί στους αρχικούς καταλόγους των δικαιούχων για διάφορους τεχνικούς λόγους.
Σημειώνεται ότι μέχρι και χθες το πρωί, είχαν υποβληθεί περίπου ένα εκατομμύριο αιτήσεις αλλά οι 85 στους 100 εισέπρατταν απορριπτική απάντηση. Σε σύνολο 961.783 αιτήσεων που είχαν υποβληθεί μέχρι και τις 11:00 χθες το πρωί, είχαν εγκριθεί 148.178 αιτήσεις δηλαδή ποσοστό μόλις 15,4% ενώ σε 813.146 περιπτώσεις, η απάντηση ήταν απορριπτική. Δηλαδή, οι 85 στους 100, «κόπηκαν» από το σύστημα.
Η ΗΔΙΚΑ κατέγραψε και 459 περιπτώσεις πολιτών που ακύρωσαν την αίτησή τους για το κοινωνικό μέρισμα προκειμένου να την υποβάλλουν εκ νέου. Το βασικό πρόβλημα που προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση μεταξύ των υποψηφίων δικαιούχων, ήταν το γεγονός ότι η πλατφόρμα απέρριπτε μεν το αίτημα αλλά δεν έβγαζε καμία αιτιολόγηση για τους λόγους της απόρριψης. Το αποτέλεσμα ήταν από νωρίς το πρωί να κατακλειστεί από τηλεφωνικές κλήσεις και το τηλεφωνικό κέντρο της ΗΔΙΚΑ αλλά και το τηλεφωνικό κέντρο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.