Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων ενισχύθηκαν κατά 6,5% αγγίζοντας υψηλά εννέα ετών το 2016, κυρίως χάρη στη συσσωρευμένη ζήτηση που προέκυψε από την ανάκαμψη της οικονομίας. Η γαλλική Renault εκμεταλλεύτηκε το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων της κορυφαίας στην αγορά, Volkswagen, και μεταπήδησε στη δεύτερη θέση από τρίτη, μεταδίδει το Bloomberg.
Οι νέες εγγραφές αυξήθηκαν σε 15,1 εκατ. οχήματα πέρυσι, από 14,2 εκατ. το 2015, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε σήμερα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκίνητων (ACEA) με έδρα στις Βρυξέλλες.
Οι αποστολές της Renault αναπτύχθηκαν κατά 12%, δηλαδή με ρυθμό σχεδόν διπλάσιο από το μέσο όρο της αγοράς, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία προσέλκυσε αγοραστές με τα ανανεωμένα μοντέλα της, περιλαμβανομένου ενός νέου πεντάθυρου Megane.
«Πελάτες έφυγαν από τη Volkswagen προς άλλους μεγάλους κατασκευαστές, όπως η Renault και η Fiat Chrysler», επιβεβαίωσε ο Sascha Gommel, αναλυτής στην Commerzbank. «Ο κύριος λόγος που η Renault πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα έχει να κάνει με τον κύκλο προϊόντων της. Έχουν πολύ καινούριο χαρτοφυλάκιο», εξήγησε.
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν την τρίτη ετήσια άνοδό τους πέρυσι, μετά το χαμηλό δύο δεκαετιών που εμφάνισαν το 2013 εξαιτίας της παγκόσμιας ύφεσης και της τοπικής κρίσης χρέους.
Η Γερμανία και η Βρετανία, οι δύο μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων στην Ευρώπη, εμφάνισαν άνοδο 4,5 και 2,3% αντίστοιχα πέρυσι. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιταλία και την Ισπανία, όπου η ζήτηση ακόμη ακολουθεί την ανάκαμψη των υπολοίπων, κατέγραψαν ανόδους 16 και 11% αντίστοιχα.
Από εδώ και πέρα η ανάπτυξη μάλλον θα επιβραδυνθεί, καθώς οι περισσότεροι αγοραστές που περίμεναν να κάνουν μεγάλες αγορές έχουν πλέον νέα οχήματα, αλλά και λόγω του βρετανικού δημοψηφίσματος και της απόφασης για Brexit που διαβρώνει τη ζήτηση στη συγκεκριμένη χώρα.
«Το μακροοικονομικό περιβάλλον παραμένει κυρίως υποστηρικτικό, με μια γενική ανάκαμψη να συνδυάζεται με τον χαμηλό πληθωρισμό, τα χαμηλά επιτόκια, τη δημιουργία θέσεων εργασίας και τις ανόδους στους μισθούς», συνόψισε ο Ian Fletcher, αναλυτής στην ερευνητική εταιρία IHS Markit, ο οποίος προβλέπει «μακράν πολύ πιο μέτρια» ανάπτυξη πωλήσεων για φέτος, καθώς και στασιμότητα το 2018.
«Το Brexit κατά πιθανότητα θα αρχίσει να επηρεάζει τα επόμενα δύο χρόνια», πρόσθεσε.
Στο μεταξύ η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου έχει έρθει αντιμέτωπη και με νέες προκλήσεις, που θα μπορούσαν θα εμποδίσουν τις πωλήσεις να ξαναγγίξουν το peak του 2007. Μεταξύ αυτών, το γεγονός πως οι κάτοικοι πόλεων αναζητούν εναλλακτικές στην ιδιοκτησία αυτοκινήτου, όπως ο συνεπιβατισμός.