Συνεχίζουν με ξέφρενους ρυθμούς τις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές. Έως τις 2 Νοεμβρίου είχαν δώσει 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 247 μεταχειρισμένων πλοίων και βρίσκονται μία ανάσα από το να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων δισεκατομμυρίων.
Συνολικά μέσα σε αυτές τις 44 εβδομάδες έχουν αγοραστεί παγκοσμίως 1.042 πλοία εκ των οποίων 495 φορτηγά, 328 δεξαμενόπλοια, 175 containerships και 44 υγραεριοφόρα, συνολικής αξίας 15,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αναφέρει το protothema .
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 24,2% από το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί παγκοσμίως σε αγορές πλοίων ενώ σε αριθμό πλοίο έχουν αγοράσει το 23,7%.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους στο ίδιο χρονικό διάστημα έβγαλαν από τα ταμεία τους 1,6 δισεκατομμύριο δολάρια για την απόκτηση 173 πλοίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping, από τα 247 πλοία που έχουν αγοράσει οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τα 153 είναι φορτηγά αξίας 2,026 δισεκ. δολ., 64 δεξαμενόπλοια αξίας 1,3 δισ., 25 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 384,6 εκατ. και πέντε υγραεριοφόρο αξίας 126,7 εκατ. δολαρίων.
Από τα 173 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 113 είναι φορτηγά, 49 δεξαμενόπλοια, εννέα containerships και δύο υγραεριοφόρα.
Στην τρίτη θέση είναι οι Γερμανοί που έχουν δώσει 393, 2 εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσουν 58 πλοία εκ των οποίων εννέα φορτηγά, 17 δεξαμενόπλοια και 32 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.