Τα εργοτάξια των σταθμών «Αγία Σοφία» και «Παπάφη» του μετρό Θεσσαλονίκης επισκέφτηκε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Οπως δήλωσε, «δεκαπέντε μήνες πριν συζητούσαμε στην Αθήνα για να μην απολυθούν οι λιγοστοί εργαζόμενοι που ήταν στο δρόμο. Σήμερα έχουμε ένα άλλο έργο. Έχουμε μια άλλη εικόνα. Χιλιάδες εργαζόμενοι δουλεύουν στους σταθμούς του Μετρό στην κύρια γραμμή, για να ολοκληρωθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα έργα Πολιτικού Μηχανικού μέχρι το Μάρτιο του 2017 και το 2020 να έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι και την επέκταση της Καλαμαριάς». Αναφερόμενος στις αρχαιολογικές εργασίες στον σταθμό «Αγία Σοφία», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε ότι αναμένεται να ολοκληρωθούν βάσει χρονοδιαγράμματος μέχρι τον Μάρτιο του 2017.
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε πως «δεκαπέντε μήνες πριν συζητούσαμε στην Αθήνα για να μην απολυθούν οι λιγοστοί εργαζόμενοι που ήταν στο δρόμο. Σήμερα έχουμε ένα άλλο έργο, έχουμε μια άλλη εικόνα, χιλιάδες εργαζόμενοι δουλεύουν στους σταθμούς του Μετρό στην κύρια γραμμή για να ολοκληρωθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα έργα Πολιτικού Μηχανικού μέχρι το Μάρτιο του 2017 και το 2020 να έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι και την επέκταση της Καλαμαριάς. Δεν είναι μόνο για το έργο, αλλά και για την πόλη, για τους πολίτες. Μια απλή επίσκεψη μπορεί να δείξει τον πλούτο της πολιτιστικής κληρονομιάς που αποκαλύπτεται κάθε μέρα. Δεν είναι κάτι σπάνιο, άλλα μπροστά στα μάτια μας βρήκαν αρκετά νομίσματα της βυζαντινής περιόδου. Θα είναι πραγματικά ένας θησαυρός για την πολιτιστική κληρονομιά και της χώρας και της Θεσσαλονίκης. Οπότε πάμε καλά, πάμε να ολοκληρώσουμε το έργο και να δούμε και τις επεκτάσεις, για να έχει η Θεσσαλονίκη αστικές συγκοινωνίες που της αρμόζουν και όχι αυτό που ζει αρκετές δεκαετίες».
Για το Σταθμό Βενιζέλου είπε πως «είχαμε μια πολύ μεγάλη καθυστέρηση από το παρελθόν, είχαμε και ιδιαίτερα ευρήματα. Έχει βρεθεί μια άλλη τεχνική λύση από αυτή που είχε συζητηθεί στην πόλη για χρόνια. Θα έχουμε μια μικρή καθυστέρηση στον σταθμό Βενιζέλου, η οποία όμως δεν θα καθυστερήσει το έργο και τη λειτουργία του αλλά θα αναδείξει ιδιαίτερα την ιστορία της Θεσσαλονίκης. Εκεί γίνεται συνεργασία και με άλλους φορείς, όχι μόνο με την Αττικό Μετρό, για να υπάρχει πραγματικά ένα ιστορικό μνημείο που οι επισκέπτες θα το βλέπουν και θα το καμαρώνουν»
Για το θέμα του ΟΑΣΘ ο κ. Σπίρτζης είπε πως «οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα πληρωθούν, γιατί καταλήξαμε σε συμφωνία σε σχέση με τις διαφορές που υπάρχουν για τον ΦΠΑ με τον ΟΑΣΘ. Η συμφωνία που έγινε είναι αυτά τα χρήματα η διοίκηση του ΟΑΣΘ να τα διαθέσει για την πλήρη εξόφληση των δεδουλευμένων των εργαζομένων. Τα χρήματα θα κατατεθούν γρήγορα». Ερωτηθείς αν πρόκειται να κατατεθεί προκαταβολή της κρατικής επιχορήγησης προς τον ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης τόνισε: «Προκαταβολικά η επιχορήγηση δεν προβλέπεται να δοθεί. Δεν έχουμε καμία τέτοια συμφωνία. Αυτό που θα γίνει είναι, βάσει της συμφωνίας, ότι θα αποδοθεί ο ΦΠΑ όπως δικαιούται να τον πάρει ο ΟΑΣΘ».