Τόσο τα οικόπεδα στην Κρήτη, όσο και δυτικά της Κέρκυρας, φαίνεται ότι είναι εφάμιλλα του μεγάλου αιγυπτιακού κοιτάσματος, επεσήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης σε συνέντευξη στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο 105,5FM», αν και όπως συμπλήρωσε, αυτό μένει να επιβεβαιωθεί και από την περαιτέρω έρευνα. «Ακριβή εικόνα θα έχουμε όταν φτάσει το τρυπάνι στο βυθό. Υπάρχουν προβλέψεις, αλλά βεβαιότητα θα έχουμε στο τελικό στάδιο της έρευνας, σε περίπου 2 χρόνια. Συνεπώς η περιοχή αρχίζει και αποκτά μια άλλη κλίμακα ενδιαφέροντος για την προοπτική παραγωγής φυσικού αερίου με προορισμό την Ευρώπη», αναφέρει το protothema.
Ο υπουργός τόνισε ακόμη, ότι στο επίκεντρο των συζητήσεων στο πλαίσιο της τριμερούς Συνόδου Κορυφής Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου ήταν το θέμα της μεταφοράς του φυσικού αερίου και της κατασκευής αγωγού, ή και όποιων συμπληρωματικών, εναλλακτικών, έργων χρειάζονται, προκειμένου αυτός ο όγκος να μπορεί να μεταφερθεί οικονομικά, και κυρίως με ασφάλεια, προς την ευρωπαϊκή αγορά.
Συγκεκριμένα, ο υποθαλάσσιος αγωγός EastMed (Ισραήλ-Κύπρος-Ελλάδα-Ιταλία) βρίσκεται στο τελικό στάδιο των τεχνικών μελετών για να ολοκληρωθεί η σχετική διακυβερνητική συμφωνία έως το τέλος του έτους. Θα ακολουθήσει η βιωσιμότητα, το market test τον επόμενο χρόνο, προκειμένου να ληφθούν οριστικές αποφάσεις, ενώ δημιουργείται προοπτική διοχέτευσης και αιγυπτιακού αερίου μέσω του αγωγού.
Ο αγωγός TAP που θα μεταφέρει αζέρικο αέριο στην Ιταλία μέσω Τουρκίας, Ελλάδας και Αλβανίας, βρίσκεται υπό ολοκλήρωση, καθώς στην Ελλάδα η κατασκευή του έχει προχωρήσει πάνω από 90%, ενώ ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός βρίσκεται σε στάδιο προκήρυξης του διαγωνισμού κατασκευής, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2020. Επίσης, η ολοκλήρωση της αναβάθμισης του Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στη Ρεβυθούσα, θα δημιουργήσει τον μεγαλύτερο σταθμό LNG στην Ανατολική Μεσόγειο. Για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης συνολικού ύψους επένδυσης 1,3 δισ. ευρώ, ο κ. Σταθάκης επανέλαβε ότι το πρώτο έργο για τη διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου θα παραδοθεί στα τέλη του 2020, ενώ για το δεύτερο έργο (Κρήτη-Αττική) ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις και μπαίνει σε φάση υλοποίησης, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023.