Ενώ ο πλανήτης κινείται με ψηφιακούς ρυθμούς, η πειρατεία προσαρμόζεται. Για παράδειγμα το τελευταίο διάστημα ο νέος κλάδος των τρισδιάστατων εκτυπωτών γνωρίζει πρωτοφανή ανάπτυξη. Η βιομηχανία όμως εκφράζει φόβους για έξαρση της πειρατείας προϊόντων.
Η ραγδαία ανάπτυξη του νέου αυτού κλάδου των τρισδιάστατων εκτυπωτών προκαλεί και μεγάλες ανησυχίες. Η βιομηχανία εκφράζει φόβους ότι η νέα τεχνολογία μπορεί να οδηγήσει σε κατακόρυφη αύξηση στην πειρατεία προϊόντων. Γεγονός είναι ότι η 3D εκτύπωση δίνει τη δυνατότητα απλής αναπαραγωγής βιομηχανικών αντικειμένων και σχεδίων. Το μόνο που πρέπει να κάνει ο πελάτες/χρήστης είναι να «κατεβάσει» από μια ηλεκτρονική πλατφόρμα ανταλλαγής ένα μοντέλο για τρισδιάστατα προϊόντα και να το προωθήσει στη συνέχεια στο λογισμικό του εκτυπωτή του.
Τα αποτελέσματα μπορεί να τα διαπιστώσει κανείς μελετώντας παραδείγματα από άλλους κλάδους της οικονομίας. Όταν το 1999 ξεκινούσε η Napster ως πρώτη πλατφόρμα ανταλλαγής μουσικής, δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος μέχρι να την ανακαλύψουν εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο. Καθημερινά έως και 10 εκατομμύρια χρήστες επιδίδονταν ταυτόχρονα σε παράνομο κατέβασμα μουσικών αρχείων.
Μέχρι να απαντήσει η οικονομία και να προσφέρει νόμιμες εναλλακτικές λύσεις, έπρεπε να περάσουν σχεδόν 10 ολόκληρα χρόνια. Για μεγάλο διάστημα η μουσική βιομηχανία υποτιμούσε το διαδίκτυο. Πολλοί μάνατζερ έβλεπαν το ίντερνετ περισσότερο σαν μια «ψηφιακή παιδική χαρά». Οι επικεφαλής των δισκογραφικών αισθάνονταν ασφαλείς, οι λιγότεροι πίστευαν ότι τα αρχεία mp3 και το διαδίκτυο θα μπορούσαν όντως να φέρουν τα πάνω κάτω στη διάδοση της μουσικής.
Όταν αντιλήφθηκαν τα πρόβλημα, ήταν ήδη αργά. Πάνω από τις δισκογραφικές είχε ρίξει ήδη τη βαριά του σκιά το φάντασμα της διαδικτυακής πειρατείας, οδηγώντας τη μουσική βιομηχανία σε απώλειες δισεκατομμυρίων.
Όσο συνέβαιναν αυτά, η αγορά των ηλεκτρονικών βιβλίων έκανε ακόμη τα πρώτα δειλά βήματα. Μεγάλο αγοραστικό ενδιαφέρον δεν υπήρχε ακόμη. Μόνον στον τομέα των εξειδικευμένων βιβλίων αυξάνονταν οι εκδόσεις σε ηλεκτρονική μορφή.
Οι εκδοτικοί οίκοι ωστόσο γνώριζαν εξαρχής ότι αργά ή γρήγορα θα έρχονταν αντιμέτωποι με το ίδιο πρόβλημα. Έτσι αντιλήφθηκαν πολύ γρήγορα ότι έπρεπε να προσφέρουν ebooks και στο διαδίκτυο και αυτό χωρίς τεχνικά εμπόδια και σε προσιτές τιμές. Στα μέσα της δεκαετίας του 2000 ξεκίνησαν οι μαζικές προσφορές ηλεκτρονικών εκδόσεων.
Σήμερα το παράνομο «κατέβασμα» αφορά όλο και περισσότερο τα ebooks. Τότε οι δισκογραφικές εταιρίες είχαν υποτιμήσει το πρόβλημα. Τι γίνεται όμως με τα ηλεκτρονικά βιβλία;