Άλυτα παραμένουν τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες ναυτικοί και οδήγησαν σε πρώτη φάση στην 48ωρη απεργία που εξήγγειλε η ΠΝΟ στις 16-17 Μαΐου.
Το χάσμα που χωρίζει τους ναυτικούς με την κυβέρνηση φάνηκε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στο Υπουργείο Ναυτιλίας, με πρωτοβουλία της ΠΝΟ στην οποία συμμετείχε η Διοίκηση της Ομοσπονδίας και ο υπουργός Π. Κουρουμπλής.
Η εκτίμηση από όλα όσα ειπώθηκαν είναι ότι, παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, το σύνολο των αιτημάτων που απετέλεσαν το διεκδικητικό πλαίσιο της μεγάλης 10ήμερης απεργίας τον Δεκέμβριο του 2016 παραμένουν άλυτα. Αφορούν ανάμεσα σε άλλα το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό, το μισθολογικό, ενώ ειδική μνεία έγινε για το προβληματικό ΝΑΤ το οποίο έχει σταματήσει να εκδίδει τις κανονικές, τις προσωρινές ακόμη και τις συντάξεις χηρείας.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία οι ληξιπρόθεσμες οφειλές εφοπλιστών προς το ΝΑΤ και τα άλλα τα Ταμεία ανέρχονται στα 98 εκατομμύρια ευρώ.
Από την πλευρά του ο υπουργός αναφορικά με το κοινωνικοασφαλιστικό πρόβλημα έδειξε ως αρμόδιο τον υφυπουργό Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Πετρόπουλο και τόνισε ότι θα επικοινωνήσει μαζί του και στη συνέχεια θα ενημερώσει τους συνδικαλιστές, αναφέρει το newmoney.
Για τη ΣΣΕ αναφέρθηκε για μία ακόμη φορά στο γερμανικό μοντέλο. Για το θέμα αυτό ο ΥΝΑ είχε τοποθετηθεί παλαιότερα επισημαίνοντας: «Υπάρχει από το 2010 μια ρήξη της ΠΝΟ με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Γιατί η Ένωση Εφοπλιστών δεν υπογράφει Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, θέλει να εφαρμοστεί μία διεθνής σύμβαση. Αυτό αφορά κυρίως τα κατώτερα πληρώματα. Έγιναν διάφορες προσπάθειες. Ακόμα και ο Μανώλης ο Κεφαλογιάννης κατάργησε μια υποχρέωση των εφοπλιστών, αλλά δεν ήρθε αποτέλεσμα. Στόχος είναι να φέρω και τις δύο πλευρές στο τραπέζι. Η διαφορά ανάμεσα στις δύο πλευρές είναι πολύ μεγάλη.
» Λέω στους εφοπλιστές ότι πρέπει να βάλουν κι αυτοί λίγο πλάτη. Δε γίνεται συμφωνία χωρίς να χάσουν και οι δύο πλευρές. Άλλο το κόστος ζωής στις
Φιλιππίνες και άλλο στην Ελλάδα, όπου ζει ο Έλληνας ναυτικός. Προτείνω να εφαρμοστεί το γερμανικό μοντέλο. Τι έκαναν οι Γερμανοί; Έβαλαν στην Εθνική Σύμβαση ένα 20% επιπλέον της Διεθνούς Σύμβασης. Κάπως πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να συγκλίνουν οι απόψεις των δύο πλευρών. Ξέρουν στην ΠΝΟ τις απόψεις μου για τα εργασιακά δικαιώματα, που είναι σαφείς. Μάλιστα έθεσα το θέμα και στην Επίτροπο την κ. Μπουλτς τονίζοντας ότι πρέπει να αναληφθεί διεθνής πρωτοβουλία, ίσως μέσω του ΙΜΟ για την προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτικών διεθνώς».
Επίσης, ο ΥΝΑ δεν έδωσε θετική απάντηση για το αίτημα κατάργησης των μειωμένων συνθέσεων που θεσπίστηκαν με τον νόμο 4150/2013 και υλοποιήθηκαν με υπουργικές αποφάσεις του τότε ΥΝΑ Μ. Βαρβιτσιώτη.