Στα 380 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι καταπτώσεις εγγυήσεων του Δημοσίου το 2016 από 655 εκατ. ευρώ το 2018, όταν το ανεξόφλητο εγγυημένο υπόλοιπο των κρατικών εγγυήσεων ανήλθε στο 7,3% του ΑΕΠ ή στα 12,8 δισ. ευρώ το 2016, έναντι 8,6% του ΑΕΠ ή 15,1 δισ. ευρώ το 2015.
Να σημειωθεί πως ήδη από το 2010 το Δημόσιο δεν παρέχει εγγυήσεις με εξαίρεση τις εγγυήσεις για το δανεισμό φορέων εντός της Γενικής Κυβέρνησης, τις εγγυήσεις που παρέχονται για τη στήριξη των τραπεζών, τις εγγυήσεις που σχετίζονται με δάνεια που χορηγούνται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τις εγγυήσεις που χορηγούνται για φυσικές καταστροφές σε ιδιώτες και επιχειρήσεις που έχουν αποδεδειγμένα υποστεί ζημιές μέχρι του ποσού των 30 εκατ. ευρώ.
Αυτό έγινε διότι η χορήγηση εγγυήσεων από το Ελληνικό Δημόσιο αποτελεί ένα σημαντικό μέσο στην άσκηση δημοσιονομικής πολιτικής του Κράτους, το οποίο στο παρελθόν χρησιμοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό αλόγιστα για τη χρηματοδότηση δημόσιων και ιδιωτικών φορέων της οικονομίας.
Όπως έχει προαποφασιστεί με τους θεσμούς, η ελληνική πλευρά θα λάβει το επόμενο διάστημα τεχνική βοήθεια για την καλύτερη καταγραφή και παρακολούθηση των κρατικών εγγυήσεων. Δεδομένου ότι το ανεξόφλητο εγγυημένο υπόλοιπο των κρατικών εγγυήσεων είναι 12,8 δισ. ευρώ, οποιαδήποτε αλλαγή στην καταγραφή των εγγυήσεων που έχουν χορηγηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο και αύξηση των καταπτώσεων
θα μπορούσε να αυξήσει το δημοσιονομικό κενό και συνακόλουθα το χρέος. Έτσι, αυτή η παρέμβαση των θεσμών στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι εξαιρετικά ευαίσθητη.