Oι αλλαγές που έρχονται και τα σενάρια (παραδείγματα)
Αλλάζουν ξανά τα δεδομένα για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα, από την 1η Σεπτεμβρίου τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).
Σύμφωνα με το WLTP, τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά από την 31η Οκτωβρίου 2010, τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρα:
0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο
Η αλλαγή επηρεάζει μόνο τους ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων οι οποίοι θα δουν το κόστος των ετήσιων τελών κυκλοφορίας να εκτοξεύεται αν δεν αλλάξει κάτι στην ελληνική νομοθεσία.
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται ανάλογα με τον κυβισμότου κινητήρα ενώ από το Νοέμβριο του 2010 για τα νεότερα μοντέλα τα Τέλη Κυκλοφορίαςυπολογίζονται σύμφωνα με τις εκπομπές ρύπων.
Ωστόσο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, στην τελευταία ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ανέφερε: «Καμία επιβάρυνση δεν έχουν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2020. Οι πολίτες δεν πρόκειται να πληρώσουν τις αλλαγές που θα προκαλέσει το νέο πρότυπο WLTP και η κυβέρνηση θα πραγματοποιήσει αναπροσαρμογές οι οποίες θα είναι προς όφελος των πολιτών! Άλλωστε η μείωση της επιβάρυνσης των πολιτών και των επιχειρήσεων αποτελεί βασικό στόχο της κυβέρνησης Μητσοτάκη».