Ενα κατηγορηματικό όχι εισέπραξε το Υπουργείο Οικονομικών από τους εκπροσώπους των δανειστών όταν τους υπέβαλλε ένα κατά τα άλλα εμπεριστατωμένο σχέδιο το οποίο προέβλεπε δικαιότερη ανακατανομή των τελών κυκλοφορίας αυτοκινήτων υπέρ των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
Ειδικότερα το σχέδιο προέβλεπε μειώσεις των τελών κυκλοφορίας στα Ι.Χ μεσαίου και μεγάλου κυβισμού (και με άδεια κυκλοφορίας πριν από το 2006)τα οποία κατέχουν τρίτεκνοι και πολύτεκνοι και από την άλλη αύξηση των τελών για όσα Ι.Χ είναι μεσαίου και μεγάλου κυβισμού,αγοράστηκαν με υψηλές τιμές και με βάση το έτος ταξινόμησή τους εντάσσονται στην κατηγορία των καινούργιων.
Το σχέδιο δεν έγινε δεκτό και έτσι τα 5,5 εκ.ιδιοκτητών οχημάτων θα κληθούν να πληρώσουν για το 2018 τα ίδια,όπως και πέρυσι,ποσά ανάλογα με τον κυβισμό ,την παλαιότητα και τις εκπομπές ρύπων του οχήματός τους (το τελευταίο αφορά οχήματα που ταξινομήθηκαν μετά την 1/11/2010).
Μετά τα παραπάνω δόθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών εντολή στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων να αρχίσει την διαδικασία ανάρτησης των σχετικών ειδοποιητηρίων στο Taxis η οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως στις 24 Νοεμβρίου.
Η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας θα πρέπει να γίνει μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου μέσω Τράπεζας ή ΕΛΤΑ(έχοντας εκτυπώσει και έχοντας μαζί το σχετικό ειδοποιητήριο) η μέσω e-banking. Ως γνωστόν όσοι καθυστερήσουν να εξοφλήσουν εκπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας θα κληθούν να τα πληρώσουν πρόστιμο εις διπλούν της αξίας τους.
Τα ισχύοντα,όπως και πέρυσι, τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται από 22-1380 ευρώ για ΙΧ επιβατικά που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα η την Ευρωπαική Ενωση έως στις 31/10/2010,ενώ για όσα ταξινομήθηκαν μετά την παραπάνω ημερομηνία και εντεύθεν τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Στα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται από 75-1490 ευρώ ανάλογα με το μικτό βάρος τους σε χιλιόγραμμα. Για τα επιβατικά Δ.Χ τα τέλη κυκλοφορίας είναι 290 ευρώ(εφόσον κυκλοφόρησαν στη χώρα μας η την Ε.Ε έως στις 31/10/2010) και από 125-1460 ευρώ ανά όχημα Δ.Χ που ταξινομήθηκε από την 1/11/2010 και μετά(ο υπολογισμός γίνεται και εδώ με βάση τις εκπομπές ρύπων και το μικτό βάρος του οχήματος σε χιλιόγραμμα).