Νέο σύστημα για την προμήθεια γυαλιών οράσεως θέτει σε ισχύ ο ΕΟΠΥΥ, στοχεύοντας σε καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, σε ένα καινούριο, πιο ξεκάθαρο μοντέλο συνεργασίας με τους 2.500 ιδιοκτήτες καταστημάτων οπτικών, σε εξορθολογισμό των δαπανών του και στην... τήρηση ενός από τα προαπαιτούμενα της συμφωνίας με τους θεσμούς για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης.
Ο πυρήνας του νέου συστήματος είναι ο τρόπος αποζημίωσης των οπτικών ειδών: αντί να αποζημιώνει ο Οργανισμός τον ασφαλισμένο, θα αποζημιώνει το κατάστημα οπτικών, αναφέρει το newmoney.
Στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε η διαδικασία ατομικών συμβάσεων του Οργανισμού με τα οπτικά καταστήματα ανά τη χώρα.
Σύμφωνα με το μέχρι σήμερα ισχύον σύστημα, οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ αγοράζουν τα γυαλιά οράσεως που τους συνταγογραφεί ο γιατρός, τα πληρώνουν από την τσέπη τους και υποβάλλουν τα σχετικά έγγραφα στις αρμόδιες Περιφερειακές Διευθύνσεις του Οργανισμού για να εξοφληθούν, με το χρόνο αναμονής της εξόφλησης να ξεπερνά τους δώδεκα μήνες.
Οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ μπορούν να ανανεώνουν τα γυαλιά τους καθε τέσσερα χρόνια και τους δικαιολογείται δαπάνη ύψους έως και 100 ευρώ. Η ετήσια δαπάνη του Οργανισμού για τα γυαλιά οράσεως και τα συναφή οπτικά είδη ειναι περί τα 47 εκατ. ευρώ. Κατά μέσο όρο υποβάλλονται στον ΕΟΠΥΥ κάθε μήνα 30.000 αιτήματα για αποζημιώσεις οπτικών ειδών, ωστόσο ο ρυθμός διαχείρισής τους είναι δραματικά αργός: τουλάχιστον 95.000 αιτήματα για αποζημίωση βρίσκονται σε εκκρεμότητα και σε πολύμηνη διαδικασία ελέγχου.
Με βάση τα όσα δρομολογεί ο ΕΟΠΥΥ οι ασφαλισμένοι δεν θα πληρώνουν τα γυαλιά οράσεως και θα προσκομίζουν την απόδειξη σε Περιφερειακή Διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ για να αποζημιωθούν αλλά θα παραλαμβάνουν τα γυαλιά χωρίς να πληρώσουν και μόνο με τη γνωμάτευση από το γιατρό τους. Ο ΕΟΠΥΥ με τη σειρά του θα αποζημιώνει απευθείας τα καταστήματα οπτικών, με τα οποία συνάπτει πλέον συμβάσεις. Η αποζημίωση δεν θα είναι άμεση αλλά θα γίνεται στο πλαίσιο των 90 ημερών, όπως ισχύει για όλους τους παρόχους του ΕΟΠΥΥ.
Στην ολοκλήρωση της διαδικασίας συμβάσεων του Οργανισμού με τους ιδιοκτήτες οπτικών καταστημάτων οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να βλέπουν διαδικτυακά τα καταστήματα που είναι συμβεβλημένα. Σε πρώτη φάση όμως θα μπορούν να επικοινωνούν με τηλεφωνική γραμμή που θα ορίσει ο ΕΟΠΥΥ και θα ανακοινώσει στην ιστοσελίδα του ώστε να ενημερωθούν για τα συμβεβλημένα καταστήματα οπτικών ειδών. Από τα 2.500 κατάστηματα ουδείς εκ του Οργανισμού ή του κλάδου των οπτικών μπορεί να εκτιμήσει πόσοι τελικά θα συμβληθούν.
Ωστόσο, πηγές του ΕΟΠΥΥ επισημαίνουν ότι ειναι σημαντικό πως στη σύμβαση καθορίζονται όροι και προϋποθέσεις για την ανάπτυξη συνεργασίας του ΕΟΠΥΥ με νομίμως αδειοδοτημένα καταστήματα οπτικών ώστε να προστατεύονται οι πολίτες και παράλληλα τα επαγγελματικά δικαιώματα του κλάδου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ότι βασικός όρος της σύμβασης είναι η ύπαρξη οπτομέτρη μέσα στα καταστήματα οπτικών που θα συμβληθούν. Σήμερα σε πολλά καταστήματα δεν υπάρχει οπτομέτρης.