Την ώρα που η παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας προσπαθεί να συνέλθει από το knock down κτύπημα που δέχθηκε από την πανδημία του κορωνοϊού με τις ζημιές να ανέρχονται σε δισεκατομμύρια δολάρια για τις εταιρείες κολοσσούς με τους ναυτικούς και το ξενοδοχειακό προσωπικό να πλήττονται από την ανεργία, ήρθε η ετήσια έκθεση της PortStatistics για το 2019 να καταδείξει ότι η δυναμική του κλάδου στην προ-CONID 19 εποχή ήταν τεράστια.
Το PortEconomics παρουσιάζει τα σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου το 2019 παραθέτοντας συγκριτικά στοιχεία με το 2018 αλλά και τις πρωτοποριακές κινήσεις που έκανε η βιομηχανία αυτή από το 2010, αναφέρει το newmoney.
Τα μεσογειακά λιμάνια ενισχύθηκαν και δυνάμωσαν οικονομικά από την αύξηση της κίνησης της κρουαζιέρας.
Τα πρώτα 15 εξυπηρέτησαν το 2019, συνολικά 22,74 εκατομμύρια επιβάτες, αριθμός αυξημένος κατά 13% ήτοι 2,5 εκατ. περισσότερους ταξιδιώτες σε σύγκριση με το 2018 και κατά 5,5 εκατομμύρια περισσότερους τουρίστες από τη αρχή της δεκαετίας.
Το λιμάνι της Βαρκελώνης αποδείχθηκε για μία ακόμη χρονιά το πιο πολυσύχναστο λιμάνι κρουαζιέρας της Ευρώπης με 3,1 εκατ, επιβάτες κρουαζιέρας να περνάνε από αυτό ποσοστό αύξησης 3% σε σύγκριση με το 2018.
Τρία ακόμη μεσογειακά λιμάνια έκανα ρεκόρ για επιβάτες κρουαζιέρας το 2019 ξεπερνώντας το όριο των δύο εκατομμυρίων, σημειώνοντας αύξηση 9%. Πρόκειται για τις Βαλεαρίδες Νήσους, την Τσιβιταβέγγια και τη Γένοβα.
Όμως η Νάπολη και η Σαντορίνη ήταν τα δύο λιμάνια που σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση επισκεπτών το 2019 . Ειδικότερα η Νάπολη σημείωσε αύξηση 36% και η Σαντορίνη 31% σε σύγκριση με το 2018.
Ένα ακόμη success story ήτνα η Βαλέτα της Μάλτας με αύξηση 27% με 902.425 επιβάτες. Ο Πειραιάς σημείωσε και αυτό άνοδο κατά 14% και είναι το τέταρτο λιμάνι της Μεσογείου με τ ο ποσοστό αύξησης να είναι πάνω από τον μέσο όρο των Top 15 λιμανιών.
“Στο ξεκίνημα της 2ης 10ετίας του 21ου αιώνα τα ΤΟΡ 15 λιμάνια κρουαζιέρας της Μεσογείου εξυπηρετούσαν 17 εκατομμύρια επιβάτες που ήταν τριπλάσιος αριθμός σε σύγκριση με το 2000” επισημάνει ο Θάνος Πάλλης καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου και πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Ναυτιλιακών Οικονομολόγων: “ Στο τέλος του 2019 οι αριθμοί αυτοί δείχνουν μέτριοι. Ακόμη και η αύξηση κατά 34% του λιμανιού της Μπαρτσελόνα από το 2010 δεν εντυπωσιάζει όσο η αύξηση κατά 72% των Βαλεαρίδων Νήσων μέσα σε μία 10ετία , το 83% της Βαλέτα και 167% της Μασσαλίας” και προσθέτει:
“Είναι άξιο αναφοράς το στοιχείο που δείχνει ότι τα τρία μεσογειακά λιμάνια με την μεγαλύτερη αύξηση διαχείρισης επιβατών κρουαζιέρας την τελευταία δεκαετία είναι δημόσιου χαρακτήρα. Επίσης το Ντουμπρίοβνικ είχε μείωση 14% ενώ η Βενετία μηδενική αύξηση την τελευταία 10ετία και είναι υποθέσεις που προκαλούν κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς θέτουν προβληματισμούς για μελλοντική αύξηση της τουριστικής κίνησης των λιμένων”.