Στη δεύτερη θέση πανευρωπαικά μαζί με την Ιταλία, και στην πέμπτη θέση σε όλο τον κόσμο με την ακριβότερη βενζίνη, φιγουράρει η Ελλάδα στη λίστα της «GlobalPetrolPrices».
Σύμφωνα με τη λίστα που φέρει ημερομηνία 29 Ιανουαρίου 2018, η πιο ακριβή χώρα ανάμεσα σε συνολικά 166, είναι η Ισλανδία με μέση τιμή βενζίνης τα 1,68 ευρώ. Ακολουθεί η Νορβηγία με 1,66 ευρώ, το Μονακό και το Χονγκ Κονγκ με 1,65 ευρώ, η Ολλανδία με 1,59 ευρώ, και στην 5η θέση συναντάμε την Ελλάδα μαζί με την Ιταλία, με τιμή 1,57 ευρώ, αναφέρει το in.gr.
Ελαφρώς διαφορετικές τιμές δίνει το εβδομαδιαίο δελτίο της Ευρωπαικής Επιτροπής, που επίσης με ημερομηνία 29 Ιανουαρίου, κατατάσσει την Ελλάδα στην τρίτη ακριβότερη θέση με 1,55 ευρώ, πίσω από την Ιταλία με 1,57 ευρώ, και την Ολλανδία με 1,60 ευρώ.
Η ουσία ωστόσο της υπόθεσης δεν αλλάζει. Οι φόροι στα καύσιμα είναι τόσο υψηλοί ώστε έχουμε φτάσει να έχουμε μια από τις ακριβότερες βενζίνες όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά σε όλο τον κόσμο.
Η αιτία φυσικά βρίσκεται στους φόρους, όπου μετά την εκτίναξή τους στις αρχές του 2017, αντιπροσωπεύουν το 65%-70% της τελικής λιανικής τιμής της αμόλυβδης βενζίνης, δηλαδή ποσοστό πολλαπλάσιο απ' ότι για παράδειγμα σε Γερμανία, Φινλανδία, ΗΠΑ, Καναδά ή Ιαπωνία. Χώρες όπου η μέση αγοραστική δύναμη απέχει παρασάγγας της ελληνικής.
Την πιο φθηνή βενζίνη στον κόσμο συναντάμε στη Βενεζουέλα, με μόλις... ένα σέντ, ενώ στην Ευρώπη, τη χαμηλότερη τιμή έχει η Λευκορωσία, με 0,51 ευρώ. Σε επίπεδο Ευρωπαικής Ενωσης, φθηνότερη είναι η Βουλγαρία με 1,04 ευρώ, γεγονός που εξηγεί και γιατί πολλοί βορειοελλαδίτες διασχίζουν καθημερινά τα σύνορα για να φουλάρουν με βενζίνη. Στη γειτονιά μας πάντως έχουμε μακράν την πιο ακριβή βενζίνη. Στην Αλβανία κοστίζει 1,34 ευρώ, στη Τουρκία 1,25 ευρώ, στη Κύπρο 1,24 ευρώ, και στη Ρουμανία 1,17 ευρώ.
Ομως δεν κατέχουμε από τις υψηλότερες θέσεις μόνο στη βενζίνη. Το 2017 η Ελλάδα έκανε σπριντ στη διεθνή κατάταξη του ντίζελ κίνησης, καθιστώντας πολύ ακριβότερο ένα καύσιμο που επέλεξαν πολλοί οδηγοί τα προηγούμενα χρόνια εξαιτίας του χαμηλότερου κόστους, αλλά και των μικρότερων τελών κυκλοφορίας. Ακριβώς ένα χρόνο πίσω, η Ελλάδα κατείχε την 8η θέση ανάμεσα στις χώρες με το ακριβότερο ντίζελ, ενώ σήμερα κατέχει την 6η.