Σε διεύρυνση των κλιμακίων κυβικών εκατοστών των τελών κυκλοφορίας φαίνεται να προσανατολίζεται το οικονομικό επιτελείο, με στόχο αφενός να μην υπάρξει και φέτος το φαινόμενο των μαζικών καταθέσεων πινακίδων στο τέλος του χρόνου, αφετέρου κάποιοι από τους κατόχους αυτοκινήτων που είχαν παραδώσει τις πινακίδες τους να τις πάρουν πίσω.
Σε κάθε περίπτωση, ο εισπρακτικός στόχος παραμένει ίδιος, δηλαδή 1,1 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, το υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζεται αρκετά σενάρια αλλά αυτό φαίνεται να είναι το επικρατέστερο.
Η διεύρυνση θα αυξήσει τα κλιμάκια από έντεκα, που είναι σήμερα, σε είκοσι, προκειμένου να κλείσουν οι μεγάλες διαφορές που παρατηρούνται.
Για παράδειγμα, στην κλίμακα 1.739-1.928 κ.ε. τα τέλη διαμορφώνονται στα 320 ευρώ. Στην αμέσως επόμενη κλίμακα, 1.929-2.357 φτάνουν τα 690 ευρώ.
Σε αυτές τις κατηγορίες η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να προστεθούν ακόμα τρεις, ανεβάζοντας συνολικά σε πέντε τα κλιμάκια από τα 1739 κ.ε. έως τα 2.357 κ.ε.
Δεν αποκλείεται επίσης να επιβληθεί μικρό τέλος στα οχήματα που απαλάσσονται σήμερα από τέλη, λόγω μικρής εκπομπής ρύπων.