Αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις φέρνει το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε μείωση της ύλης σε Ιστορία, Αρχαία, Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία και Οικονομία κατάργηση των τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης και μείωση του συντελεστή της Λογοτεχνίας στη συνεξέταση με την Έκθεση.
«Πολιτική μας απόφαση είναι να μην αλλάξουμε τους βασικούς άξονες στο πρόσφατα ψηφισθέν σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση για τους μαθητές που εισέρχονται φέτος στην Γ' Λυκείου, αλλά να προχωρήσουμε σε επιμέρους βελτιωτικές κινήσεις με στόχο να διορθώσουμε δυσλειτουργίες του εν λόγω συστήματος», τόνισαν η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.
Αναλυτικότερα, οι παρεμβάσεις γίνονται σε τρεις άξονες:
1.Εξεταστέα ύλη
Λαμβάνοντας υπ' όψιν την εισήγηση του ΙΕΠ και μετά από διαβούλευση με επιστημονικές ενώσεις, το υπουργείο θα προχωρήσει σε «λελογισμένη μείωση της εξεταστέας ύλης στα μαθήματα για τα οποία η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή». Συγκεκριμένα, θα μειωθεί η ύλη στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά.
2. Ενιαίος τρόπος εξέτασης Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας
Οι κ.κ. Κεραμέως και Ζαχαράκη χαρακτήρισαν «θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη». Ωστόσο, τόνισαν ότι «ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς». Έτσι, θα μειωθεί ο συντελεστής βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος.
3. Κατηγοριοποίηση τμημάτων
Το υπουργείο θα προτείνει στη Βουλή ενιαία αντιμετώπιση των τμημάτων, αίροντας την κατηγοριοποίησή τους σε «ελεύθερης πρόσβασης» και «κατόπιν εξετάσεων», καθώς, σύμφωνα με τις κ.κ. Κεραμέως και Ζαχαράκη, η κατηγοριοποίηση αυτή ενέχει «δύο βασικές στρεβλώσεις»: «Αφενός οι μαθητές καλούνται να μαντέψουν, κατά την πρώτη επιλογή, ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι, αφετέρου οδηγεί στον διαχωρισμό των τμημάτων μεταξύ εκείνων που διατηρούν αυξημένο κύρος και εκείνων που απαξιώνονται».
Όπως ανέφεραν, εκτενέστερες αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση θα υλοποιηθούν τα προσεχή διδακτικά έτη, «χωρίς αιφνιδιασμό και προχειρότητα, μετά από ενδελεχή μελέτη και συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς».
Τέλος, ανακοίνωσαν ότι οι φετινοί απόφοιτοι, εφόσον επιλέξουν να επανεξεταστούν στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση το 2020, θα εξετασθούν με το ίδιο σύστημα με το οποίο εξετάσθηκαν φέτος.