Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων με απόφασή της αλλάζει τον τρόπο κατάθεσης των δικαιολογητικών αλλά και τις διατυπώσεις προσδιορισμού και διαμόρφωσης της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης στα αυτοκίνητα αλλά και στις μοτοσυκλέτες.
Μάλιστα επισημαίνει ότι εφόσον κατά τη διάρκεια του ελέγχου διαπιστωθεί ότι τα αναγκαία για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας υποστηρικτικά, της Ειδικής Δήλωσης, έγγραφα δεν υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά, η διαδικασία για την βεβαίωση και είσπραξη του Τέλους Ταξινόμησης του οχήματος αναστέλλεται, μέχρι την ηλεκτρονική υποβολή τους, αναφέρει το newsauto!
Ειδικότερα σύμφωνα με την απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Πιτσιλή επισημαίνεται ότι: «Σας κοινοποιούμε για ενημέρωση και εφαρμογή την ανωτέρω σχετική Απόφαση Διοικητή ΑΑΔΕ, με την οποία τροποποιήθηκε η αρ. πρωτ. Α.1203/16-5-2019 (B’ 1933/29-05.2019) Απόφαση Διοικητή ΑΑΔΕ, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως με αρ. ΦΕΚ 2450/Β’ (ΑΔΑ: ΩΙ8246ΜΠ3Ζ-Χ3Ι).
Με την ανωτέρω σχετική Απόφαση, αντικαταστάθηκε η δεύτερη παράγραφος του άρθρου 15 της αρ. Α.1203/16-5-2019 Απόφασης και προβλέπεται αποκλειστικά και μόνο μέχρι 30/6/2020, η δυνατότητα της μη συμπλήρωσης από τον υπόχρεο για την υποβολή του παραστατικού θέσης σε ανάλωση, της λιανικής τιμής πώλησης προ φόρων στη Δήλωση Εξοπλισμού και Αξίας του Παραρτήματος Ι και του συνόλου της φορολογητέας στο παραστατικό, όπως ορίζεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 6 της εν λόγω Απόφασης, για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας στα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα και για τα οποία έχει κατατεθεί και δημοσιευθεί τιμοκατάλογος.
Επίσης προβλέπεται ότι η διαδικασία ανάκτησης των παραστατικών από τις αρμόδιες τελωνειακές περιφέρειες, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων ICISNET για τον προσδιορισμό / καθορισμό της φορολογητέας αξίας, όπως αυτή ορίζεται στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 6, του στοιχείου β της παραγράφου 2 και του στοιχείου β της παρ. 4 του άρθρου 8, δεν είναι υποχρεωτική μέχρι 30/6/2020, μόνο για τα τελωνεία του νομού Αττικής, τα οποία δύναται να αποστέλλουν τα παραστατικά με τα συνημμένα δικαιολογητικά έγγραφα με κάθε πρόσφορο κατά την κρίση τους, μέσο προς τις αρμόδιες τελωνειακές περιφέρειες για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας.
Επιπλέον και με αφορμή σχετικά έγγραφα της Τελωνειακής Περιφέρειας Αττικής, αναφορικά με διαπιστώσεις από τον έλεγχο των αναρτημένων τιμοκαταλόγων στο διαδικτυακό τόπο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (www.seaa.gr), κατά τον οποίο διαπιστώθηκαν αναντιστοιχίες μεταξύ των λιανικών τιμών πώλησης προ φόρων κατά μάρκα, μοντέλο, παραλλαγή και έκδοση των οχημάτων που περιλαμβάνονται στους τιμοκαταλόγους που δημοσιεύονται στον ιστότοπο των επίσημων αντιπροσώπων /διανομέων, δυνάμει του άρθρου 120 στοιχείο (κ) του ν.2960/01 και αυτών που περιλαμβάνονται στους τιμοκαταλόγους που υποβάλλονται στην Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής, και έχοντας υπόψη ότι:
α) με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 42 του Ν.2960/01, ορίζεται ότι «σε κάθε περίπτωση που υπολογιστούν δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις κατώτερες ή ανώτερες των πράγματι αναλογουσών και διαπιστωθεί ότι αυτό οφείλεται στην ανακρίβεια εγγραφών και δηλωθέντων στοιχείων επί των τελωνειακών παραστατικών, επιβάλλεται, αντίστοιχα, ποινή ανακριβούς δήλωσης υπολογιζόμενη σε ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%) επί της επιπλέον διαφοράς και σε ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%) επί της επί έλαττον διαφοράς του ποσού από δασμούς, φόρους και λοιπές επιβαρύνσεις, που οφείλονται για τα εμπορεύματα που τίθενται σε ανάλωση, ελεύθερη κυκλοφορία ή οποιοδήποτε άλλο ανασταλτικό καθεστώς»,
β) σύμφωνα με την παρ.1. του άρθρου 3 της αριθ.Α.1203/19 (ΦΕΚ 1933 Β/29-5-2019) Απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ οι τιμοκατάλογοι λιανικής τιμής πώλησης προ φόρων, με ευΚύνη του εισαγωγέα/επίσημου αντιπροσώπου, δημοσιεύονται στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και στο διαδίκτυο, όπως ακριβώς αυτοί κατατίθενται στην Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής, με αναφορά στον αριθμό πρωτοκόλλου κατάθεσης και αποδοχής, στην ημερομηνία αποδοχής και, σε κάθε περίπτωση, στο χρόνο έναρξης ισχύος αυτών, ενώ σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 3 της ως άνω Απόφασης, ορίζεται ότι, σύνδεσμοι με τις ιστοσελίδες ανάρτησης των ως άνω τιμοκαταλόγων στο διαδίκτυο δημοσιεύονται και στον δικτυακό τόπο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, (www.seaa. gr),
γ) με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 126 του ν.2960/01, ορίζεται ότι «Η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων διαμορφώνεται με βάση τη λιανική τιμή πώλησης προ φόρων του αυτοκινήτου, κατά τύπο, παραλλαγή και έκδοση αυτού, όπως αυτή προκύπτει από τους υποβαλλόμενους τιμοκαταλόγους στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή από τους επίσημους αντιπρόσωπους/διανομείς αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης και της αξίας του προαιρετικού (EXTRA) αυτού εξοπλισμού», και ότι
δ) οι συναλλασσόμενοι δεν έχουν πρόσβαση, προς το παρόν, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνείων (ICISnet) ή του διαδικτυακού τόπου της ΑΑΔΕ (www.aade.gr), στους τιμοκατάλογους που οι υπόχρεοι υποβάλλουν στην Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής, σας γνωρίζουμε ότι, δεν συνιστούν ανακριβή δήλωση κατά την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 42, εξαιρετικά και μόνο, οι περιπτώσεις όπου:
υφίστανται αναντιστοιχίες μεταξύ της δηλωθείσας φορολογητέας αξίας ως προς τον βασικό και προαιρετικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων στην Δήλωση Εξοπλισμού και Αξίας και στο παραστατικό θέσης σε ανάλωση που συντάσσεται από τον υπόχρεο για την καταβολή του τέλους ταξινόμησης και της φορολογητέας αξίας που προκύπτει από τους τιμοκαταλόγους που έχουν υποβληθεί κατά τα ανωτέρω στην Τελωνειακή Περιφέρεια Αττικής, και ταυτόχρονα διαπιστωθεί αποδεδειγμένα, ότι οι ως άνω αναντιστοιχίες, δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα του συναλλασσόμενου, αλλά οφείλονται σε αναντιστοιχίες μεταξύ των αναρτημένων στον δικτυακό τόπο του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (www.seaa.gr) τιμοκαταλόγων και αυτών που έχουν υποβληθεί στην Τελωνειακή Περιφέρειας Αττικής.
Τέλος, διευκρινίζεται ότι, σε κάθε περίπτωση, από 1.7.2020, η υποχρεωτική υποβολή των επισυναπτομένων της Ειδικής Δήλωσης, έχει καθολική εφαρμογή για όλα τα οχήματα (καινούργια και μεταχειρισμένα) σε όλη την Επικράτεια και επιπλέον, από την ανωτέρω ημερομηνία και εφεξής οι υπόχρεοι για την υποβολή του παραστατικού θέσης σε ανάλωση, συμπληρώνουν υποχρεωτικά τη λιανική τιμή πώλησης προ φόρων και την αξία τυχόν πρόσθετου εξοπλισμού στη Δήλωση Εξοπλισμού και Αξίας του Παραρτήματος Ι για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας και δηλώνουν τη συνολική φορολογητέα αξία στο παραστατικό – Ειδική Δήλωση, για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης, στα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα και μεταχειρισμένα φορτηγά αυτοκίνητα μέχρι 3,5 τόνους και για τα οποία έχει κατατεθεί και δημοσιευθεί τιμοκατάλογος.
Ειδικότερα εφίσταται η προσοχή στην πιστή εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 14 της αρ. Α.1203/16-5-2019 Απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ, σύμφωνα με την οποία, εφόσον κατά τη διάρκεια του ελέγχου διαπιστωθεί ότι τα αναγκαία για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας υποστηρικτικά, της Ειδικής Δήλωσης, έγγραφα δεν υποβλήθηκαν ηλεκτρονικά, η διαδικασία για την βεβαίωση και είσπραξη του τέλους ταξινόμησης του οχήματος αναστέλλεται, μέχρι την ηλεκτρονική υποβολή τους.»