Μόλις τέσσερις ημέρες έμειναν ώστε οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων να έχουν τακτοποιήσει τις όποιες εκκρεμότητες έχουν για να γλιτώσουν από το πρόστιμο των 100 έως 250 ευρώ που θα επιβληθεί μετά το πέρας της 14ης Ιουλίου.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr η μείωση των προστίμων βρίσκεται κυριολεκτικά στον «αέρα» και αν δεν έχει κατατεθεί και ψηφιστεί μέχρι την Παρασκευή η σχετική τροπολογία από τη Βουλή τότε οι παραβάτες κινδυνεύουν να πληρώσουν 250 ευρώ έκαστος και όχι αναλογικά πρόστιμα από 100 έως και 250 ευρώ ανάλογα με το όχημα που έχουν στην κατοχή τους!
Μάλιστα μέχρι το τέλος Ιουνίου περισσότεροι από 300.000 ιδιοκτήτες οχημάτων έσπευσαν να ασφαλίσουν τα οχήματά τους ώστε να γλιτώσουν από το πρόστιμο.
Ωστόσο από 1,15 εκατ. ιδιοκτήτες στους οποίους η ΑΑΔΕ είχε αποστείλει τα «μπιλιετάκια» απομένει πολύ μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών που φαίνεται δεν έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους.
Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως οι εν λόγω ιδιοκτήτες δεν πρόκειται να σπεύσουν να ασφαλίσουν τα οχήματά τους καθώς δεν έχουν εξοφλήσει ούτε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017!
Πάντως στο πρώτο 10ήμερο του Ιουλίου έχει καταγραφεί σύμφωνα με πληροφορίες αύξηση περίπου 15% στην παραγωγή ασφαλίστρων αλλά σε καμία περίπτωση το συγκεκριμένο ποσοστό δεν μπορεί να καλύψει τους περίπου 800.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που «φαίνονται» στο σύστημα ανασφάλιστοι.
Ποιοι θα πληρώσουν χαμηλότερα πρόστιμα αν περάσει η σχετική τροπολογία
«Βαριά» θα είναι τα πρόστιμα, αν δεν αλλάξουν με τροπολογία που πρέπει να κατατεθεί στη Βουλή άμεσα, για τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων τα οποία θα ανέρχονται σε 250 ευρώ για όλους και όχι κλιμακωτά όπως έχουν ανακοινώσει στελέχη από το οικονομικό επιτελείο.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου έχουν ενημερωθεί για την κατάσταση και έχουν σπεύσει να ολοκληρώσουν και να καταθέσουν την σχετική τροπολογία σύμφωνα με την οποία οι παραβάτες θα πληρώνουν λιγότερα χρήματα ανάλογα με το είδος του οχήματος.
Ειδικότερα τα νέα παράβολα-πρόστιμα θα διαμορφώνονται με βάση τέσσερις κλίμακες:
– 100 ευρώ για τα δίτροχα κάτω από 250cc
– 150 ευρώ για όλα τα υπόλοιπα δίτροχα
– 200 ευρώ ΙΧ κάτω από 1.000cc και
– 250 ευρώ για τα υπόλοιπα ΙΧ.
Σε περίπτωση που δεν προλάβουν να καταθέσουν την σχετική τροπολογία αναζητείται και εναλλακτικός τρόπος μείωσης των προστίμων.
Δημοσιοποίηση των ελέγχων
Ένα θέμα που απασχόλησε τα στελέχη των Υπουργείων είχε να κάνει με το γεγονός πως έχει δημοσιοποιηθεί το γεγονός πως οι διασταυρώσεις θα πραγματοποιούνται μόλις 2 φορές το χρόνο με αποτέλεσμα κάποιοι να σπεύδουν να συνάψουν μηνιαία ή τριμηνιαία συμβόλαια ώστε το όχημά τους να φαίνεται ασφαλισμένο κατά τη διάρκεια των ελέγχων.
Μάλιστα τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών επισήμαναν στους υφυπουργούς πως δεν είναι δυνατόν να δημοσιοποιούνται πότε θα γίνονται οι έλεγχοι καθώς τα οχήματα των επιτήδειων θα ασφαλίζονται από 2 έως 6 μήνες και θα κυκλοφορούν κανονικά όλο το χρόνο και βέβαια το σύστημα θα τα «βλέπει» ως ασφαλισμένα…
Στα κάγκελα οι εμπορίες και ενοικιάσεις ΙΧ
Στα κάγκελα έχουν ανέβει κυριολεκτικά οι ιδιοκτήτες εμποριών αυτοκινήτων αλλά και οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης ΙΧ καθώς τα πρόστιμα που καλούνται να πληρώσουν κάποιοι από αυτούς αγγίζουν ακόμη και τα 250.000 ευρώ!
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr εταιρεία χρονομίσθωσης και ενοικίασης αυτοκινήτων καλείται να καταβάλει πρόστιμα ύψους 250.000 ευρώ καθώς το σύστημα ανακάλυψε πως 1.000 οχήματα είναι ανασφάλιστα!
Από την άλλη μεριά εκατοντάδες είναι οι εμπορίες καινούριων αλλά και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι ιδιοκτήτες των οποίων καλούνται να πληρώνουν πρόστιμα από 500 έως και πάνω από 20.000 ευρώ!
Μάλιστα οι έμποροι διαμηνύουν πως δεν είναι δυνατό το εμπόρευμα που έχουν στα καταστήματά τους να πρέπει να ασφαλίζεται αφού δεν κινείται και όταν πρέπει να κινηθεί χρησιμοποιούν τις πινακίδες ΔΟΚ!
Επίσης τονίζουν πως σε κανένα κράτος του κόσμου δεν πρέπει να ασφαλίζονται υποχρεωτικά τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στις εκθέσεις αυτοκινήτων…