«Σε μία χρονιά όπου ούτως ή άλλως βρισκόμαστε σε συνεχή εγρήγορση, προβλέποντας σε μεγάλο βαθμό και στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, οι εθνικές εκλογές δε φαίνεται να επηρεάζουν ιδιαίτερα τους ξένους επισκέπτες που έχουν προγραμματίσει να επισκεφθούν την Ελλάδα».
Αυτό υποστηρίζουν οι τουριστικοί φορείς στην ερώτηση για το τι σημαίνει η προκήρυξη της διεξαγωγής των εκλογών σε μία περίοδο κατά την οποία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η τουριστική σεζόν. Οι ίδιοι προσθέτουν ότι, όπως έχει δείξει η μέχρι σήμερα εμπειρία, οι εθνικές εκλογές δε φαίνεται ότι επηρεάζουν ιδιαίτερα την ψυχολογία των ξένων τουριστών, ενώ και για τους Ελληνες τουρίστες (σ.σ. το μερίδιο των οποίων, ως γνωστόν, έχει συρρικνωθεί μέσα στην κρίση στο 1/3) ο όποιος αντίκτυπος μάλλον θα είναι μικρός και πρόσκαιρος, αναφέρει το protothema.
Το ζήτημα που φαίνεται ότι απασχολεί περισσότερο και συνολικά τον ελληνικό τουρισμό είναι τελικά το πόσο ψηλά θα βάλει το νέο κυβερνητικό επιτελείο τον κλάδο, ο οποίος ανήκει στους τομείς που στήριξαν τα μάλα την ελληνική οικονομία μέσα στην κρίση, έχοντας υποστεί, παράλληλα και την υπερφορολόγηση. Ο ίδιος ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, προ ημέρων εκτίμησε για την θερινή σεζόν του 2019 ότι θα αυξηθεί περαιτέρω ο αριθμός των ξένων επισκεπτών στη χώρα μας, συμβάλλοντας από την πλευρά τους στην τήρηση των δημοσιονομικών στόχων. Κατά τον υπουργό, η περαιτέρω αύξηση των εισπράξεων φέτος από τους ξένους τουρίστες σε συνδυασμό με την ενίσχυση της εσωτερικής ζήτησης θα συμβάλλουν ώστε να υπάρξει υπεραναπλήρωση, στα δημόσια ταμεία, των εσόδων που θα χαθούν λόγω των μειώσεων ΦΠΑ, όπως ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Σημειωτέον ότι η συνολική συμβολή του κλάδου στην ελληνική οικονομία- συμπεριλαμβανομένων και των άμεσων τουριστικών εισπράξεων που ξεπέρασαν για πρώτη φορά τα 16 δισ. ευρώ το 2018- υπολογίζονται στα 37,5 δισ. ευρώ με βάση και τις επίσημες ανακοινώσεις από πλευράς του υπουργείου Τουρισμού που εκτιμά ότι ο κλάδος φέτος έχει λαμβάνειν από τη μείωση του συντελεστή στα τρόφιμα τα τρόφιμα και στην εστίαση από 24 σε 13% με το βλέμμα και στη μείωση του ΦΠΑ στη διαμονή από το 13% στο 11% από το 2020. Από πλευρά τους, οι τουριστικοί φορείς έχουν εκφράσει τον προβληματισμό τους σχετικά με την απουσία πρόβλεψης για τον κλάδο των μεταφορών στη δέσμη μέτρων, ενώ κρατούν μικρότερο καλάθι πλέον και από τη τελικά μερική μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση μετά και τις πρόσφατες διευκρινίσεις.
Από τη μεριά της Νέας Δημοκρατίας, τονίζεται σε κάθε ευκαιρία ότι θέλει «να προχωρήσει σε μεγάλες και βαθιές τομές στον τουρισμό». Αιχμή του δόρατος, όπως αναφέρεται, είναι η μείωση των φόρων, ενώ σε πρώτο πλάνο είναι και το νέο χωροταξικό που θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για επενδύσεις στον τουρισμό με ποιοτικό πρόσημο, καθώς και «μια νέα στρατηγική προώθησης και διαχείρισης του τουριστικού μας προϊόντος με εθνική, περιφερειακή και τοπική διάσταση».