Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου το νέο σύστημα θα έχει ως βασικό στόχο τον συνδυασμό να μπουν νέοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία αλλά και να σταματήσει η αδικία, και όπως επισημαίνεται από το υπουργείο, να μην λαμβάνεται υπόψιν η προϋπηρεσία των αναπληρωτών, αναφέρει το e-dimosio.
Σε ό,τι αφορά στο ενδεχόμενο κατάργησης του διαγωνισμού ο υπουργός Παιδείας λέει οτι δεν έχει ληφθεί η τελική απόφαση.
Πληροφορίες, πάντως κάνουν λόγο για θέσπιση κριτηρίων μέσω ΑΣΕΠ και θεσμοθέτηση νέου συστήματος, το οποίο θα πριμοδοτεί την προϋπηρεσία των αναπληρωτών, ενώ ταυτόχρονα θα «ανοίγει» την πόρτα και σε νέους εκπαιδευτικούς.
Ο Κώστας Γαβρόγλου πάντως προανήγγειλε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, πέραν των 4.500 που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ.
Tο χρονοδιάγραμμα διορισμών θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2019 και στο νέο σύστημα διορισμών που θα ανακοινωθεί τον Οκτώβριο θα πριμοδοτηθεί η προϋπηρεσία των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το υπουργείο.
Την ίδια ώρα στους 19.480, o μεγαλύτερος αριθμός προσλήψεων γίνει πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ανέρχονται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που θα προσληφθούν σε πρώτη φάση για το σχολικό έτος 2018-19.
Αναλυτικά, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση θα προσληφθούν 12.392 δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, ενώ στη Δευτεροβάθμια, θα προσληφθούν 3.988.
Σε οτι αφορά στους μόνιμους διορισμούς μελετάται το ενδεχόμενο να μη γίνει διαγωνισμός, αλλά οι προσλήψεις να γίνουν μέσω ΑΣΕΠ. Παράλληλα αναμένεται να ισχύσουν και κάποια κοινωνικά κριτήρια, εισάγοντας στην ουσία ένα νέο είδος επετηρίδας.
Συζητήσεις γίνονται και για σύστημα μοριοδότησης που βασίζεται μόνο στην προϋπηρεσία, ή στην προϋπηρεσία και στα ιδιωτικά σχολεία, ακόμα και στην εντοπιότητα και διάφορα άλλα κριτήρια στα οποία μπορεί να βασισθεί μία πρόσληψη.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες θα ισχύουν τα κριτήρια της προϋπηρεσίας, των προσόντων και κοινωνικά κριτήρια, ενώ θα δοθεί προτεραιότητα στους επιτυχόντες του τελευταίου διαγωνισμού, που έγινε το 2008 ενώ ασκούνται πιέσεις να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία των αναπληρωτών.
Τα κριτήρια που θα λαμβάνονται υπόψη αφορούν επίσης ακόμα μεταπτυχιακούς τίτλους η γνώση ξένων γλωσσών, ενώ σίγουρο θεωρείται σε κάποιους εκπαιδευτικούς κύκλους ότι θα υπάρχουν κοινωνικά κριτήρια και κριτήρια οικογενειακής κατάστασης.
Η «ομπρέλα» του ΑΣΕΠ πρέπει να υπάρχει σε κάθε περίπτωση, λένε όσοι γνωρίζουν καλά την εκπαιδευτική πραγματικότητα, λόγω σχετικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, στην οποία είχαν προσφύγει αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και στην ουσία η απόφαση του ΣτΕ θέτει θέμα νομιμοποίησης των προσλήψεων σε περίπτωση που δεν υπάρχει το ΑΣΕΠ.