Μόλις αποκωδικοποιήσετε τον τρόπο να αποφέρει κέρδη η παράδοση ζεστής πίτσας στην Αρκτική, όπου φτάνουν τεμάχια τυριών σε πυρηνικά παγοθραυστικά, η επέκταση της δουλειάς σας σε πιο φιλόξενα κλίματα όπως η Βρετανία και η Νιγηρία είναι πολύ πιο εύκολη.
Αυτό υποστηρίζει ο Fyodor Ovchinnikov, ο που πρόσφατα έλαβε τον τίτλο του τσάρου του franchise της Ρωσίας -και σύντομα πέραν των συνόρων της, όπως ο ίδιος στοιχηματίζει. Ενώ ξεκίνησε από έναν φούρνο σε ένα υπόγειο της ιδιαίτερης πατρίδας του, της Syktyvkar στη βορινή άκρη της χώρας, ο αποτυχημένος βιβλιοπώλης και μπλόγκερ έχει μετατρέψει την Dodo Pizza σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αλυσίδες εστιατορίων της Ευρώπης, ξεπερνώντας την Papa John’s, τη Domino’s και την Pizza Hut στην εγχώρια αγορά. Κι όλα αυτά, σε μόλις οκτώ χρόνια, αναφέρει το newmoney.
Ένας σπουδαγμένος αρχαιολόγος, ο Ovchinnikov, 38 ετών σήμερα, και οι συνεργάτες του στον κόσμο του franchise, έχουν ανοίξει 457 πιτσαρίες στη Ρωσία και 69 σε άλλες 11 χώρες. Η Dodo είναι ιδιοκτήτρια σε 23 από αυτές, συμπεριλαμβανομένης της νέας ναυαρχίδας της στην Κίνα. Τώρα σχεδιάζει να προσθέσει άλλες 1.000 πιτσαρίες σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά και την Ασία και την Αφρική μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, στόχος που λίγοι έχουν αμφιβολίες για το αν μπορεί να το επιτύχει.
Αυτό οφείλεται σε μια μυστική “σάλτσα” που δεν τρώγεται, είναι “διαδικτυακή”. Η Dodo IS, είναι ένα μείγμα λογισμικού εφαρμογών και αναλυτικών στοιχείων που αποθηκεύονται στο cloud. Εποπτεύεται από έναν «αξιόπιστο επικεφαλής αξιωματούχο» και συντηρείται από 120 τεχνικούς, και παρέχει, μεταξύ άλλων, άμεση παρακολούθηση των ταμειακών ροών, των αποθεμάτων και των χρόνων εξυπηρέτησης σε κάθε θέση του δικτύου, κι όλα αυτά είναι ορατά με λίγες εντολές σε ένα tablet. Και υποχρεωτικά, υπάρχουν live-streaming κάμερες στις κουζίνες, οι οποίες επιτρέπουν σε οποιονδήποτε διαθέτει σύνδεση στο internet, να παρακολουθήσει πώς ακριβώς ετοιμάζεται μια Dodo πίτσα.