Το πιο κερδοφόρο αυτοκίνητο που ξεκίνησε να διατίθεται τον περασμένο χρόνο δεν ήταν ένα μοντέλο της Tesla. Ούτε έχει έναν «τρελό υπερκινητήρα».
Ήταν το νέο Porsche 911.
Η όγδοη γενιά του γνωστού αυτοκινήτου της Porsche, ειδικά στους πιστούς αυτής της μάρκας ήδη από την εποχή του μοντέλου 992, είναι πιο κερδοφόρα, αναλογικά, από οποιοδήποτε άλλο όχημα που έκανε το ντεμπούτο του στους δρόμους τον περασμένο χρόνο. Το μοντέλο αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% των συνολικών κερδών της Porsche AG από τότε που άρχισε να διατίθεται, παρόλο που αποτελεί μόνο το 11% των πωλήσεων, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Bloomberg Intelligence, αναφέρει το newmoney.
Το ποσοστό αυτό ξεπερνάει τα πολυτελή μοντέλα όπως είναι το Ferrari F8 Tributo, το Aston Martin DBX, το Mercedes-Benz GLE και το BMW X5, το καθένα από τα οποία επίσης έχει αυξημένα περιθώρια κέρδους για τις αντίστοιχες εταιρείες.
Το F8 Tributo, για παράδειγμα, μπορεί να υπερηφανεύεται για το ότι ο αριθμός των πωλήσεων φτάνει το 50% του συνολικού αριθμού της εταιρείας, ωστόσο συμβάλλει μόνο στο 17% των συνολικών κερδών του κλάδου αυτοκινήτου στη Ferrari. Η Aston Martin θα πουλήσει τα αναμενόμενα 4.500 αυτοκίνητα της DBX το 2020, διπλασιάζοντας τον όγκο των πωλήσεων, αλλά έχει μόνο το 21% της συνολικής συνεισφοράς του συγκεκριμένου οχήματος στην εταιρική κερδοφορία. Είναι πιθανό να ωθήσει τα περιθώρια των προ φόρων κερδών (Ebitda) της Aston Martin στο 30%, σύμφωνα με την έκθεση. Όσον αφορά τα SUV, το GLE, μαζί με τον αδελφό του GLS, αναμένεται να συνεισφέρει το 24% των κερδών των αυτικινήτων Mercedes το 2020, και μόλις το 9% του συνολικού όγκου. Η BMW X5 θα συνεισφέρει το 16% των κερδών του αυτοκινητιστικού τομέα της εταιρείας, και μόλις το 7% του όγκου της BMW.
Όλα αυτά τα μοντέλα δημιουργούν «ένα δυσανάλογα υψηλό επίπεδο συνολικών κερδών», λέει ο Michael Dean, αναλυτής των μετοχών του κλάδου αυτοκινήτου για το Bloomberg Intelligence, μιλώντας μέσω τηλεφώνου από το Auto Show της Φρανκφούρτης. Ωστόσο, η πρόσφατη εισαγωγή της νέας γενιάς του 911 θα ενισχύσει περισσότερο τα κέρδη για το γκρουπ της Volkswagen.
«Είναι ένας πολύ απλός υπολογισμός: Το 911 είναι πολύ κερδοφόρο στη δική του μορφή και όταν προσθέτετε τις παραλλαγές, τα περιθώρια γίνονται τεράστια», λέει ο Dean σημειώνοντας προσοδοφόρες επιλογές όπως φρένα για δυνατή οδήγηση και υπερσυμπιεστές που χρησιμοποιούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για να αυξήσουν τις λιανικές τιμές χωρίς να επιβαρύνουν το δικό τους κόστος. Βοηθά επίσης το νέο μοντέλο να έχει υψηλότερη τιμή καταλόγου, η οποία φτάνει στα $ 97.400, από ό,τι έχει το ήδη πολύ κερδοφόρο τωρινό μοντέλο.