Η ιστορική απόφαση της Βρετανίας να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να βάλει φρένο ή να σταματήσει εντελώς την συγχώνευση των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων των ThyssenKrupp και Tata.
Ο διευθύνων σύμβουλος της πρώτης, Heinrich Hiesinger, αναζητούσε για καιρό πιθανές συγχωνεύσεις για την μονάδα χάλυβα της γερμανικής εταιρίας, ενώ μήνες διαπραγματεύσεων είχαν οδηγήσει σε μια συμφωνία μεταξύ των δύο επιχειρήσεων.
Η γερμανική ThyssenKrupp και η ινδική Tata είχαν καταλήξει σε ένα πλαίσιο συγχώνευσης των δραστηριοτήτων τους στην Ευρώπη και, παρότι ακόμη συζητούσαν επάνω σε συγκεκριμένες λεπτομέρειες, μια συμφωνία ήταν έτοιμη να οριστικοποιηθεί.
Όπως μεταδίδει η Handelsblatt, ο Ντέιβιντ Κάμερον είχε υποσχεθεί να προσφέρει οικονομική αρωγή στα προβληματικά εργοστάσια της Tata στο Ηνωμένο Βασίλειο, ωστόσο δεν είναι βέβαιο το αν η επόμενη κυβέρνηση θα ανταποκριθεί σε αυτές τις δεσμεύσεις.
«Είμαστε ακόμη αφοσιωμένοι ώστε να βρούμε την καλύτερη πιθανή λύση για τη βρετανική επιχείρηση», ανέφερε εκπρόσωπος της Tata μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα. Η ThyssenKrupp αντέδρασε πιο επιφυλακτικά, επισημαίνοντας ότι «το Brexit δεν κάνει τα πράγματα ευκολότερα».
Παρότι οι δύο πλευρές συνεχίζουν τις διαπραγματεύσεις, παρατηρητές της βιομηχανίας αναμένουν η διαδικασία να καθυστερήσει για αρκετούς μήνες τουλάχιστον. Ένα πιθανό σενάριο είναι οι εταιρίες να ανακοινώσουν επίσημα τα σχέδιά τους για μια συγχώνευση μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες, χωρίς να έχει απαντηθεί το ερώτημα για το μέλλον των ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων της Tata Steel.
Δεν είναι γνωστό το αν η ThyssenKrupp θα θελήσει να επωμιστεί την αβεβαιότητα που σχετίζεται με αυτή την επιλογή, σχολιάζει η γερμανική εφημερίδα.