Η μέτρηση στις εκπομπές ρύπων αλλάζει, γίνεται πιο αυστηρή και έτσι αυξάνονται τόσο τα τέλη, όσο και οι τιμές των αυτοκινήτων.
Μάλιστα υπάρχει κίνδυνος όσοι έχουν αυτοκίνητο του οποίου η πρώτη άδεια κυκλοφορίας είναι από τον Νοέμβριο του 2010 και ύστερα να δουν αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας.
Συνολικά είναι 1.200.000 οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που υπάγονται σε αυτή την κατηγορία.
Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων των οποίων τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων ίσως βρεθούν μπροστά σε μια δυσάρεστη έκπληξη από το ερχόμενο Φθινόπωρο. Παράλληλα θα αυξηθούν και οι τιμές των αυτοκινήτων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ που δημοσιεύει το enikonomia.gr.
Όλα αυτά καθώς από 1/9/2018 τίθεται σε ισχύ ο νέος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου. Με τον WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) όπως ονομάζεται ο νέος τρόπος μέτρησης αυξάνεται η φορολογία για την απόκτηση καινούριων ή εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Εκτός από τον φόρο για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου που θα αυξήσει και την λιανική τιμή θα υπάρξει όμως αύξηση και στα τέλη, καθώς με τον νέο τρόπο μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου πολλά αυτοκίνητα θα βρεθούν να έχουν υψηλότερες εκπομπές άνθρακα σε σχέση με σήμερα.
Σύμφωνα με το enikonomia αρχικά θα είναι αυξημένα τα τέλη κυκλοφορίας στα καινούργια αυτοκίνητα.
Το ζήτημα ωστόσο είναι εάν θα ισχύσει η αλλαγή και για τα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν και στην Ελλάδα είναι 1.200.000.
Στην Ελλάδα με βάση τις εκπομπές ρύπων υπολογίζονται τα τέλη των αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν μετά τον Νοέμβριο του 2010. Aν εφαρμοστεί σε όλα τα οχήματα η νέα μέτρηση τα αυτοκίνητα αυτά θα βρεθούν με υψηλότερους ρύπους και άρα με υψηλότερα τέλη.