Εν έτει 2017, ενώ η Ελλάδα δοκιμάζει να βγει ξανά στις αγορές και 6,2 εκατομμύρια φυσικά και νομικά πρόσωπα περνούν τα... stress tests των εκκαθαριστικών φόρου εισοδήματος, οι μεγάλοι ξένοι επενδυτές που κατασκευάζουν στη χώρα μας τον στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη αγωγό ΤΑΡ δεν μπορούν να υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση στο Taxisnet, αναφέρει το protothema.
Για να φορολογηθούν και να πληρώσουν φόρο στην Ελλάδα, τα μεγάλα λογιστήρια που τους εξυπηρετούν θα πρέπει να επισκεφθούν τη ΔΟΥ και να υποβάλουν χειρόγραφα τη δήλωση φόρου εισοδήματος Ε1. Και αυτό γιατί τόσο οι ίδιοι όσο και οι άμεσα εμπλεκόμενοι με την κατασκευή του έργου θα φορολογηθούν για τα κέρδη του 2016 με βάση τους νόμους και το φορολογικό καθεστώς που ίσχυε στην Ελλάδα το 2013! Για τους Νορβηγούς, Ελβετούς και Γερμανούς της κοινοπραξίας που κατασκευάζει τον αγωγό ΤΑΡ, η ελληνική φορολογική νομοθεσία δεν αλλάζει κάθε λίγους μήνες, αλλά, με εξαίρεση τον ΦΠΑ -που αυξάνεται κανονικά όπως και στην υπόλοιπη χώρα κάθε χρόνο- παραμένει σταθερή όπως ίσχυε το 2013, όταν έπεφταν οι υπογραφές για να περάσει ο αγωγός από την Ελλάδα. Και θα παραμείνει η ίδια έως το 2026, όπως προνόησαν να αξιώσουν κατά την υπογραφή της σύμβασης με το ελληνικό κράτος τον Ιούνιο του 2013. Ασφαλώς δικαιώνονται για τη στάση τους αυτή αφού αντιλαμβάνονταν ότι διαφορετικά το τιτάνιο έργο που ανέλαβαν να κατασκευάσουν μπορεί να ναυαγούσε -ή να άλλαζε πορεία και να περνούσε από τη Βουλγαρία παρακάμπτοντας την Ελλάδα- αν μια κυβέρνηση έφερνε τόσους φορολογικούς νόμους (ή και φόρο επιχειρήσεων 60% όπως σχεδίαζε ο ΣΥΡΙΖΑ) ανατρέποντας τα πάντα στην αγορά.
Φόροι όπως το 2013
Ουσιαστικά, οι κατασκευαστές του αγωγού ΤΑΡ είχαν προεξοφλήσει τον πολιτικό κίνδυνο στον οποίο έμπαινε από το 2014 η χώρα. Το τίμημα της δυσπιστίας τους ήταν ότι η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) αναγκάστηκε στις 26 Ιουνίου 2017 να εκδώσει απόφαση ειδικά για το πώς θα φορολογηθεί η επένδυση του αγωγού ΤΑΡ στην Ελλάδα.