Το εξωτερικό περιβάλλον για μια επιχείρηση αυτή τη στιγμή πράγματι μπορεί να είναι απειλητικό, το θέμα είναι να κοιτάξουμε καλύτερα και να βρούμε τις ευκαιρίες εν μέσω αντιξοοτήτων. Η λύση δεν είναι τα σταυρωμένα τα χέρια.
Της Τόνιας Τσιρογιάννη*
Αυτή τη στιγμή έχουμε την Κίνα ως παράδειγμα που ήδη βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης. Η διαδικασία αυτή της στρατηγικής και της προσαρμοστικότητας χρειάζεται να είναι γρήγορη και να αποφύγουμε πολύπλοκες εσωτερικές διαδικασίες, χρειάζεται να δράσουμε άμεσα.
Επομένως ας εμπνευστούμε από τα επιτυχημένα παραδείγματα τους. Υπάρχουνε κλάδοι που η αύξηση της ζήτησης είναι πάρα πολύ μεγάλη, επομένως εκεί υπάρχουν ευκαιρίες.
Παραδείγματος χάρη υπηρεσίες μεταφοράς και παράδοσης προϊόντων ή προγράμματα απομακρυσμένων συναντήσεων, προϊόντα υγιεινής. Δεύτερον, μία αποδοτική και αποτελεσματική ιδέα, είναι ο η επανατοποθέτηση του προσωπικού σε διαφορετικές αρμοδιότητες και πόστα.
Είτε εντός της ίδιας της επιχείρησης είτε το δανεισμό τους σε άλλες επιχειρήσεις. Παραδείγματος χάρη εστιατόρια τώρα που έχουνε κλείσει και δεν έχουν τι να κάνουν το προσωπικό τους μπορούν να το δανείσουν σε εστιατόρια με delivery, όπου η ζήτηση έχει αυξηθεί, είτε σε άλλες επιχειρήσεις όπως τα σουπερμάρκετ, που το προσωπικό τους δεν επαρκεί.
Με αυτό τον τρόπο το προσωπικό μένει ενεργό, πληρώνεται από άλλη επιχείρηση, και συγχρόνως βοηθάει αυτή την επιχείρηση για συγκεκριμένο διάστημα, χωρίς πολλές διαδικασίες αγγελιών, συνεντεύξεων κτλ. Τρίτον να αλλάξουμε την αγορά στόχο μας στις πωλήσεις.
Βλέποντας ότι ο κόσμος μένει σπίτι, μπορούμε να απευθυνθούμε με τα προϊόντα - υπηρεσίες μας μέσω των social media ακόμα και των τηλεφωνικών κλήσεων, μια αγορά στόχο που μέχρι σήμερα μπορεί να μην είχαμε σκεφτεί να την προσεγγίσουμε.
Επίσης, προετοιμαστείτε για μια γρήγορη ανάκαμψη και ταχύτητα της οικονομίας σε κάποιους κλάδους, η εξέλιξη δεν θα είναι ίδια για όλους τους κλάδους, αυτό θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες της αγοράς αλλά και από τα μέτρα της κυβέρνησης.
Επίσης, η τεχνολογία παίζει σημαντικό ρόλο αυτές τις ημέρες, άρα χρειάζεται γρήγορα να προσαρμόσουμε το χαρτοφυλάκιο και τους πελάτες μας στις νέες συνθήκες. Τέλος, εντοπίστε νέες καταναλωτικές συνήθειες, διότι το σίγουρο είναι ότι αυτές μόλις τώρα άρχισαν να δημιουργούνται. Όπως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Το σίγουρο είναι ότι ο Έλληνας επιχειρηματίας είναι κατεξοχήν δημιουργικός και προσαρμοστικός. Επομένως προσαρμοστικότητα και ανοιχτό μυαλό για νέες ευκαιρίες.
* Σύμβουλος & Business Coach ΜμΕ/Startups
+302114094901
www.stellarlight.gr