Tα προσωπικά δεδομένα που αποκαλύπτουν τον τρόπο ζωής των πολιτών θα περνάνε, πλέον, από τα social media στα χέρια των εισπρακτικών εταιρειών και των ελεγκτών του ΣΔΟΕ, οι οποίοι θα διασταυρώνουν και θα εμπλουτίζουν τις πληροφορίες που ήδη έχουν. Πολυτελείς διακοπές ή κοινοποιήσεις παρουσίας σε ακριβά εστιατόρια ή φωτογραφίες με πολυτελή αντικείμενα δεν θα θαμπώνουν μόνο τους φίλους, αλλά και τους «εχθρούς»: Οσους τρυπώνουν στα προφίλ αναζητώντας στοιχεία πολυτελούς διαβίωσης.
«Ξεχάστε τα τηλέφωνα και πιάστε το Facebook» είναι, πλέον, η νέα οδηγία που έχει δοθεί στις εταιρείες αναζήτησης και είσπραξης οφειλών, οι οποίες πήραν εντολή να αλλάξουν τις μεθόδους πίεσης, να εγκαταλείψουν τον κλασικό τρόπο αναζήτησης των οφειλετών μέσω των κλήσεων και να διεισδύσουν στα social media, για να αντλήσουν πληροφορίες και στοιχεία από το προφίλ των χρηστών, προκειμένου να τους πιέσουν να πληρώσουν.
Ο διευθύνων σύμβουλος της PQH Ενιαία Ειδική Εκκαθάριση Κώστας Μητρόπουλος έδωσε κατευθύνσεις στις εταιρείες ενημέρωσης και αναζήτησης οφειλετών που χρωστούν δισεκατομμύρια σε 16 πιστωτικά ιδρύματα, για να ανακαλύψουν στοιχεία ώστε να καταρρίπτουν τον ισχυρισμό ότι δεν έχουν να πληρώσουν. Οπως τόνισε ο κ. Μητρόπουλος προς 17 εταιρείες ενημέρωσης και δικηγορικά γραφεία που ασχολούνται με την είσπραξη των οφειλών, «πολλοί δικηγόροι έχουν ιδεοληψία με το τηλέφωνο. Πρέπει να χρησιμοποιείτε και άλλα μέσα, όπως το Facebook, για να εντοπίζετε τους οφειλέτες».
Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Οικονομικών προχωρεί το σχέδιο «Κωδικός 24 ώρες», μια ειδική ελεγκτική εφαρμογή που θα «τρέξει» στην πλήρη της μορφή από τον επόμενο μήνα. Η εφαρμογή θα δίνει τη δυνατότητα στους ελεγκτές να πληκτρολογούν ένα ΑΦΜ και μέσα σε 24 ώρες το ίδιο το σύστημα να διασταυρώνει στοιχεία τα οποία έχουν δώσει με άλλα δεδομένα, από τράπεζες, εφορίες, υποθηκοφυλακεία, στοιχεία από το Χρηματιστήριο και τις συναλλαγές τις οποίες έχουν κατά καιρούς πραγματοποιηθεί, αλλά και στοιχεία που θα αντληθούν ακόμη και από εφαρμογές social media (Facebook, Instagram).
Ετσι, πλέον ο ελεγκτής δεν θα περιορίζεται στα στοιχεία που βγάζει αυτόματα το σύστημα, αλλά θα εισέρχεται στο προφίλ του φορολογούμενου στο Facebook, στο Twitter και στο Instagram, να αντλήσει στοιχεία για ορισμένα περιουσιακά στοιχεία που μπορεί να μη φαίνονται στα επίσημα αρχεία που διαθέτει το κράτος, όπως ο πολυτελής τρόπος διαβίωσης, ο οποίος μπορεί να απεικονίζεται σε διάφορες φωτογραφίες.