Με ενεργό ακόμη το οικονομικό αποτύπωμα της πανδημίας, την οικονομική ανασφάλεια και τις πληθωριστικές πιέσεις που εντείνονται έτι περαιτέρω και λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, η ΑΑΔΕ δημοσίευσε το Επιχειρησιακό Σχέδιο για το 2022.
Υψηλή προτεραιότητα δίδεται στην εξυπηρέτηση φορολογούμενων και επιχειρήσεων και στην επιτάχυνση των επιστροφών. Με τη λειτουργία της πλατφόρμας «Τα Αιτήματά μου» και «Τα Ραντεβού μου», οι φορολογούμενοι απευθύνουν ψηφιακά τα αιτήματα ή προγραμματίζουν ψηφιακά τα ραντεβού για τις υποθέσεις που τους αφορούν, ενώ οι υπηρεσίες αυτές επεκτείνονται και στις τελωνειακές διαδικασίες. Οι υπηρεσίες του Μητρώου ψηφιοποιούνται και διευρύνεται η εξυπηρέτηση από το myAADElive.
Επίσης, ψηφιοποιούνται περαιτέρω, απλοποιούνται και εκσυγχρονίζονται οι δηλώσεις κεφαλαίου και οι διαδικασίες σχετικά με την χορήγηση ενημερότητας. «Πρωτοπορούμε και επιδιώκουμε μέσω της πλατφόρμας myDATA και μέσω της περαιτέρω ψηφιακής έκδοσης παραστατικών, την προσυμπλήρωση στοιχείων δηλώσεων, τη μείωση των υποβαλλόμενων καταστάσεων, τη διαφάνεια των συναλλαγών αλλά ταυτόχρονα τη διευκόλυνση των συνεπών επιχειρήσεων στις συναλλαγές τους και στην επιστροφή των φόρων που δικαιούνται», αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα της ΑΑΔΕ.
Στόχος του Επιχειρησιακού Σχεδίου για το 2022 είναι η μείωση του διοικητικού κόστους για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Μειώνοντας σημαντικά την ανάγκη φυσικής παρουσίας των πολιτών στις Υπηρεσίες, επιταχύνεται δραστικά ο χρόνος διεκπεραίωσης των συναλλαγών, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα για τους φορολογουμένους, και αξιοποιώντας αποτελεσματικότερα το ανθρώπινο δυναμικό της ΑΑΔΕ.
Το Επιχειρησιακό Σχέδιο στοχεύει αφενός στη στήριξη των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού και αφετέρου, στην απορρόφηση και αξιοποίηση των πόρων του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης για το μετασχηματισμό και εκσυγχρονισμό του οργανισμού μας προς όφελος της κοινωνίας και της ελληνικής οικονομίας γενικότερα.