Σε άνοδο δίχως φρένο η ακρίβεια, παρά τα μέτρα της κυβέρνησης για την καταπολέμηση, με τις τιμές να παραμένουν στα ύψη.
Αίσθηση έχει προκαλέσει το γεγονός πως ελληνικά προϊόντα στο εξωτερικό πωλούνται φθηνότερα από ότι στην Ελλάδα. Συλλαλητήριο κατά της ακρίβειας πραγματοποιήθηκε έξω από το υπουργείο εμπορίου με συνθήματα και πανό. «Εκείνοι που κυριεύουν την αγορά είναι μόνο οι μεσάζοντες η κυβέρνηση παρακολουθεί και βάζει λέει πρόστιμα τα πρόστιμα ίσα-ίσα θα τα πληρώσουμε ακριβότερα γιατί μετά θα αυξήσουν τις τιμές στα προϊόντα», δήλωσε ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης.
Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν από την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας θα ψηφιστούν τις επόμενες ημέρες σύμφωνα με τον υπουργό ανάπτυξης. «Θα ψηφίσουμε άμεσα τα μέτρα στην βουλή ή αυτή την εβδομάδα ή την επόμενη από κει και πέρα δίνουμε ένα χρονικό περιθώριο ολίγων ημερών για να διορθώσουν τους τιμοκαταλόγους. Θέλουμε από αρχές Μαρτίου οι μειώσεις να έχουν φανεί», σημείωσε ο Κώστας Σκρέκας.
Από πλευράς του, ο ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε πως, «η αισχροκέρδεια ροκανίζει το εισόδημα των νοικοκυριών και οι συμπολίτες μας καταφεύγουν για τα καθημερινά ψώνια τους σε Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία, όπου αγοράζουν τα ίδια προϊόντα ακόμη και στη μισή τιμή σε σχέση με τη χώρα μας».
Πανάκριβα τα νωπά προϊόντα
Αποκαρδιωτικά είναι τα στοιχεία της Eurostat καθώς αποκαλύπτουν ότι, η Ελλάδα, είναι στη δεύτερη θέση με τον υψηλότερο πληθωρισμό στα τρόφιμα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN, από τα αναλυτικά στοιχεία του Δεκεμβρίου της Eurostat προκύπτει ότι, η χώρα μας, βρίσκεται στη δεύτερη θέση με τον υψηλότερο πληθωρισμό από τις 27 χώρες της Ευρωζώνης. Η Ελλάδα κλείνει στο 8.9%, με τη Μάλτα να κατέχει την πρώτη θέση με 10.2%, την ώρα που η Ε.Ε., στο σύνολό της είναι στο 5.7%. Για την Ελλάδα, το πρόβλημα εντοπίζεται στα νωπά προϊόντα – δηλαδή σε λαχανικά, φρούτα και το ελαιόλαδο που είναι και το μεγάλο «αγκάθι».
Τον περασμένο Μάρτιο, ο πληθωρισμός των τροφίμων στην Ελλάδα έκλεισε στο 10.1% ενώ, τον Δεκέμβριο, έκλεισε στο 12.3%. Όπως γίνεται αντιληπτό, υπάρχει μια αυξητική τάση, την ίδια στιγμή που, στην ΕΕ, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Το τι θα γίνει με τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι μεγάλο θέμα ενώ υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές, από κατάστημα σε κατάστημα.