Για τις ανατιμήσεις στην αγορά φρέσκων φρούτων και λαχανικών μίλησαν παράγοντες της αγοράς προσπαθώντας να εξηγήσουν τους λόγους της ακρίβειας που παρατηρείται από το χωράφι στον πάγκο της Λαϊκής και στο ράφι του σούπερ μάρκετ.
Στον τηλεοπτικό σταθμό ACTION 24, μίλησαν ο Τάσος Χαλκίδης, πρόεδρος αγροτικών συλλόγων Βέροιας, ο Δημήτρης Ντούρος πρόεδρος συνεταιρισμού στη Ράχη Πιερίας. ο Δημήτρης Μουλιάτος πρόεδρος ομοσπονδίας λαϊκών αγορών και ο Αποστόλης Ραφτόπουλος, πρόεδρος της ένωσης εργαζομένων καταναλωτών.
Ειδικά σε ό,τι αφορά στα κεράσια τα πορίσματα που βγαίνουν από τους παράγοντες της αγοράς είναι τα εξής:
Το φρούτο ανάλογα με τη διάμετρό του κατατάσσεται σε δύο κατηγορίες: Αυτά με τη διάμετρο 28-32 που δεν διατίθεται στην εγχώρια αγορά αλλά φεύγει στο εξωτερικό με τιμή στον παραγωγό από 1,8-2,10 ευρώ. αυτά με τη διάμετρο 22-26 που προορίζονται για τους Έλληνες καταναλωτές και φεύγουν από τον παραγωγό στην τιμή των 70λεπτών έως 1,40 ευρώ.
Βεβαίως οι οργανωμένοι σε συνεταιρισμούς παραγωγοί υποστηρίζουν ότι εκείνοι διαθέτουν τα προϊόντα σε υψηλότερη τιμή 1,80-2,60 ευρώ καθώς έχουν προχωρήσει σε διαλογή και τυποποίηση του φρούτου. Κατηγορούν δε τους μεμονωμένους παραγωγούς ότι πωλούν χύμα τα προϊόντα τους για να βρουν μεγαλύτερη τιμή ωστόσο στην πρακτική τους κρύβεται αθέμιτο κέρδος και κακής ποιότητας προϊόντα.
Από την πλευρά τους οι πωλητές λαϊκών αγορών ισχυρίζονται ότι διαθέτουν τα κεράσια σε σχετικά χαμηλές τιμές 3-4 ευρώ ανάλογα με την ποιότητα του προϊόντος σημειώνοντας ότι οι λαϊκές παραμένουν οι φθηνότερες πηγές αφού τα κεράσια στα σούπερ μάρκετ και τα μανάβικα πωλούνται στα 7 ευρώ.
Ωστόσο οι καταναλωτές αναγνωρίζοντας τα προβλήματα της μειωμένης παραγωγή λόγω της κλιματικής κρίσης αλλά και του αυξημένου κόστους παραγωγής σημειώνουν ότι τα προϊόντα φτάνουν στην κατανάλωση σε πολλαπλάσια τιμή από αυτήν στο χωράφι.