Καλύτερη αλλά και με πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα και φορτηγά είναι πλέον η ελληνική αγορά εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων (ΜΕΜΟ) άλλαξε ριζικά τα δεδομένα και κατάφερε καίριο πλήγμα στους επιτήδειους εμπόρους.
Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά επικρατούσε κυριολεκτικά ένα χάος και κάποιοι επιτήδειοι είχαν καταφέρει να κάνουν άνω κάτω μια ολόκληρη αγορά εις βάρος βέβαια των νόμιμων συναδέλφων τους.
Το Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων (ΜΕΜΟ) επιχειρεί να βάλει μια τάξη σε όλη αυτή την κατάσταση ωστόσο η συλλογή των εγγράφων που πρέπει να αναρτήσει ο έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής στο σύστημα περιλαμβάνει χρόνο και χρήμα. Αυτομάτως όμως οι όποιες οικονομικές επιβαρύνσεις προκαλούνται αυξάνουν τις τιμές λιανικής.
Από την άλλη μεριά βέβαια οι νόμιμες εμπορίες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκτιμούν ότι το ΜΕΜΟ δυσκολεύει πολύ τη δράση των επιτήδειων καθώς κανένας δεν τολμά να αναρτήσει πλαστό Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή ΚΤΕΟ στο σύστημα υπό τον φόβο των τρίμηνων διασταυρώσεων!
Παράλληλα η άνοδος των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλη την ΕΕ επίσης έχει μειώσει την αγοραστική τους δύναμη και αφού δεν θα μπορούν να πραγματοποιήσουν κομπίνες και δεν θα υπάρχει κέρδος θα οδηγηθούν προς την έξοδο της αγοράς.
Βέβαια το ΜΕΜΟ προκαλεί από μόνο του και εκείνο άνοδο των τιμών καθώς το υποχρεωτικό Δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ από το άλλο κράτος-μέλος που κινούνταν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα κοστίζει 250 ευρώ, το Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης κοστίζει από 90 έως και 400 ευρώ ενώ η βεβαίωση ανάκλησης κοστίζει από 20 έως και 60 ευρώ! Συνολικά λοιπόν ο εισαγωγέας έμπορος ή ιδιώτης καταναλωτής θα πρέπει να δαπανήσει κατά μέσο όρο περίπου 500 ευρώ για να προμηθευτεί τα παραπάνω έγγραφα.
Οπότε η συνολική επιβάρυνση ξεπερνά τα 800 ευρώ την οποία σίγουρα θα περάσουν στην τελική τιμή λιανικής!
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί και οι τιμές διάθεσης των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν ωθήσει προς τα πάνω τις τιμές διάθεσης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και θα τις αυξήσουν περαιτέρω.
Από την άλλη μεριά βέβαια όπως τονίζουν και έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στο Newsauto.gr: «Μπορεί το ΜΕΜΟ να περιλαμβάνει έγγραφα που πραγματικά είναι περιττά και κοστίζουν ωστόσο η λειτουργία της πλατφόρμας θα προκαλέσει μια αυτοκάθαρση της εγχώριας αγοράς καθώς οι επιτήδειοι δεν θα μπορούν να αναρτήσουν πλαστές βεβαιώσεις ΚΤΕΟ ή Πιστοποιητικών Συμμόρφωσης υπό τον φόβο της διασταύρωσης και επίσης τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα θα γίνουν πολύ πιο ποιοτικά από τα εγχώρια καθώς με τόσες βεβαιώσεις και έγγραφα δεν πωλείται κανένα εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα! Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα συνοδεύονται με όλα τα επίσημα έγγραφά τους όπως δελτίο ΚΤΕΟ σε ισχύ, Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης, βιβλία service, τιμολόγια στα οποία θα αναγράφονται και τα διανυθέντα χιλιόμετρα, βεβαίωση ανάκλησης μέχρι και βεβαίωση εξοπλισμού τα οποία σε καμία περίπτωση δεν θα βρει κανείς υποψήφιος αγοραστής σε κάποιο εγχώριο μεταχειρισμένο όχημα…»
Τι γίνεται στα εγχώρια μεταχειρισμένα οχήματα
Η αναγραφή των χιλιομέτρων στα δελτία ΚΤΕΟ των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει περιορίσει τα φαινόμενα γυρίσματος των χιλιομέτρων μόνο στα καινούρια οχήματα 4ετίας. Ωστόσο το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει την εφαρμογή αναγραφής των χιλιομέτρων και στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων ώστε να τελειώσει οριστικά το γύρισμα των χιλιομέτρων στα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Παράλληλα στις Κάρτες Ελέγχου Καυσαερίων που εκδίδουν τα ΚΤΕΟ και όχι τα συνεργεία αναγράφονται ήδη τα διανυθέντα χιλιόμετρα αλλά δεν χρησιμοποιούνται τα δεδομένα για διασταυρώσεις στο κεντρικό σύστημα. Αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr σύντομα θα καταγράφονται στο κεντρικό σύστημα οπότε η διασταύρωση των χιλιομέτρων θα γίνεται από το πρώτο κιόλας έτος κυκλοφορίας του οχήματος.