Στις μέρες μας, η εύρεση εργασίας για τους απόφοιτους σχολών μάρκετινγκ αποτελεί πραγματική πρόκληση.
Οι εταιρείες προτιμούν άτομα, που έχουν λάβει το πτυχίο τους από σχολές οικονομικών και διοίκησης επιχειρήσεων. Οι απόφοιτοι μάρκετινγκ δεν έχουν την ίδια ζήτηση στην αγορά εργασίας. Σύμφωνα με την Handshake, πλατφόρμα εύρεσης εργασίας, που απευθύνεται σε προπτυχιακούς φοιτητές, οι αιτήσεις για θέσεις εργασίας μάρκετινγκ έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2021.
Η αυξημένη ζήτηση σε αυτόν τον τομέα προκαλεί κορεσμό. Στο μεταξύ, ο έντονος ανταγωνισμός σε συνδυασμό με την είσοδο της τεχνητής νοημοσύνης στον χώρο, έχει καταστήσει την εύρεση εργασίας ακόμα πιο περίπλοκη.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, οι απόφοιτοι μάρκετινγκ βρίσκονται, συχνά, να εργάζονται σε θέσεις χαμηλού επιπέδου, πολλά χρόνια μετά την αποφοίτησή τους. Η απαίτηση για προηγούμενη εμπειρία ακόμα και σε θέσεις εργασίας μάρκετινγκ χαμηλού επιπέδου έχει καταστήσει την είσοδο στον τομέα ακόμα πιο απαιτητική για τους νεοεισερχόμενους. Αυτή η κατάσταση έχει αλλάξει ριζικά το πεδίο του μάρκετινγκ, με τις εταιρείες να απαιτούν, πλέον, τεχνικές γνώσεις και δεξιότητες, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη έχει αναλάβει μέρος των καθηκόντων, που πριν εκτελούνταν από τους υπαλλήλους.
Σε αντίθεση, άλλες ειδικότητες εντός του χώρου της επιχειρηματικότητας παραμένουν πολύ πιο ελκυστικές για τους νέους εργαζομένους. Για παράδειγμα, απόφοιτοι σχολών διοίκησης επιχειρήσεων καθώς και οι λογιστές βρίσκουν πιο εύκολα επαγγελματικές ευκαιρίες.
Οι προκλήσεις και οι δυσκολίες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωποι οι απόφοιτοι μάρκετινγκ είναι εμφανείς, ιδίως, στην αμερικανική αγορά εργασίας. Ο Άντριου Χάνσον, επικεφαλής έρευνας στο Strada, επισήμανε έλλειψη συντονισμού μεταξύ πανεπιστημίων και εργοδοτών. «Υπάρχει μια γενική έλλειψη συμφωνίας σε ολόκληρο το σύστημα», δηλώνει. «Οι καθηγητές δεν έχουν απαραίτητα μια ισχυρή αίσθηση του τι αναζητούν οι εργοδότες όσον αφορά τις συγκεκριμένες δεξιότητες που διδάσκουν», εξηγεί.
Απογοητευμένη από την αναζήτηση εργασίας, η Σιμόν σκοπεύει να επιστρέψει στο πανεπιστήμιο για ένα δεύτερο πτυχίο στην πολιτική επικοινωνία. «Δεν νομίζω ότι το πτυχίο μου στο μάρκετινγκ μπορεί να με οδηγήσει όπου θέλω να πάω. Δεν μπορώ να κάνω αυτό για το υπόλοιπο της ζωής μου», είπε.
Οι νέοι φοιτητές συχνά δεν γνωρίζουν την πραγματική ζήτηση της αγοράς για συγκεκριμένες ειδικότητες στον χώρο της επιχειρηματικότητας. Πολλοί επιλέγουν ειδικότητες όπως το μάρκετινγκ με την ελπίδα σταθερής απασχόλησης και ευκαιριών ανέλιξης, ωστόσο, στην πραγματικότητα, αυτό δεν υφίσταται, με αποτέλεσμα να απογοητεύονται.
Σε αυτό το επαγγελματικό τοπίο, η προετοιμασία και η σωστή επιλογή καριέρας διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για τη μελλοντική αποκατάσταση των νέων. Η επένδυση σε εκπαίδευση που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς εργασίας μπορεί να αποδειχθεί ο καλύτερος δρόμος για μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.