Tην ώρα που τα στοιχεία της Eurostat προκαλούν προβληματισμό στους καταναλωτές οι οποίοι είναι διστακτικοί στις αγορές τους ακόμη και σε βασικά προϊόντα, οι αυξήσεις στο κρέας και σε άλλα τρόφιμα είναι διαδοχικές, με την αύξηση για παράδειγμα στο μοσχαρίσιο κρέας μέσα σε μόλις έναν χρόνο να έχει φτάσει ακόμη και το 30%.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του OPEN οι καταναλωτές εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τις τιμές σε κρεοπωλεία και σούπερ μάρκετ ενώ τα στατιστικά δείχνουν ότι το βοδινό κρέας στην Ελλάδα ακρίβυνε τον Δεκέμβριο κατά 18,7% όταν ο μέσος όρος αυξήσεων στην Ευρωζώνη ήταν 13,2%.
Το χοιρινό ακρίβυνε στην Ελλάδα το 2022 κατά 19,7% με τον μέσο όρο αυξήσεων στην Ευρωζώνη να αγγίζει το 15,9%, ενώ στο αιγοπρόβειο οι ανατιμήσεις έφτασαν στο 10,1% από 9,3% στη ζώνη του ευρώ.
Συνεπώς οι καταναλωτές έχουν μειώσει κατά πολύ την ποσότητα του κρέατος που αγοράζουν.
Παράλληλα συνεχίζονται τα «τρικ» των σούπερ μάρκετ με τη μείωση της ποσότητας σε συσκευασμένα προϊόντα και γι’ αυτό, το υπουργείο ανάπτυξης αναμένεται να προχωρήσει τις επόμενες ημέρες σε ρύθμιση, ώστε να υπάρχει υποχρεωτικά ειδική ευκρινής σηματοδότηση της τιμής ανά κιλό.
Πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ έδειξε πως το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, ενώ το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.