Ολοένα και περισσότεροι στη Γερμανία χρησιμοποιούν κινητά, ενώ την ίδια στιγμή πωλούνται λιγότερες νέες συσκευές, δείχνει έρευνα αγοράς του γερμανικού συνδέσμου ψηφιακής τεχνολογίας Bitkom, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα.
Η μείωση των πωλήσεων νέων κινητών οφείλεται σε δύο λόγους. Πρώτον, η αγορά έχει "στεγνώσει" από ημιαγωγούς, οι οποίοι είναι απαραίτητοι όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και στα εργοστάσια παραγωγής κινητών. Δεύτερον, οι καταναλωτές θέλουν να κρατούν τα κινητά τους για μεγαλύτερο διάστημα από αυτό που θα προτιμούσαν οι εταιρίες κινητών. Για τους περισσότερους ωστόσο τα προβλεπόμενα δύο χρόνια δεν αρκούν πλέον.
Παρά το γεγονός ότι οι χρήστες κινητών στη Γερμανία θα αυξηθούν το 2022 από το 79% στο 83% (στους άνω των 16), που αντιστοιχεί σε 1,4 εκατομμύρια νέους χρήστες, οι πωλήσεις θα περιοριστούν φέτος σε λιγότερα από 20 εκατομμύρια. Για την τρέχουσα χρονιά ο σύνδεσμος Bitkom αναμένει μείωση στις πωλήσεις γύρω στο 3,9%. Η πτώση αυτή εξισορροπείται εν μέρει από την προτίμηση που δείχνουν πλέον οι καταναλωτές σε ακριβότερα κινητά. Ενδεικτικό ότι ο τζίρος θα περιοριστεί φέτος στα 10,9 δισεκατομμύρια ευρώ, επειδή η μέση τιμή των κινητών θα αυξηθεί κατά 14 ευρώ φθάνοντας τα 553.
Πωλούνται λιγότερα κινητά, αλλά περισσότερες εφαρμογές και υπηρεσίες
Οι μειωμένες πωλήσεις δεν δείχνουν να ανησυχούν τον Bitkom, μιας και η αγορά "έξυπνων" κινητών δεν αφορά μόνο τις πωλήσεις συσκευών, αλλά περιλαμβάνει τις εφαρμογές, την υποδομή δικτύων και τις υπηρεσίες ομιλίας και δεδομένων. Ο σύνδεσμος κάνει μάλιστα λόγο για "οικοσύστημα κινητού". Ας σημειωθεί ότι μόνο από τις υπηρεσίας ομιλίας και δεδομένων το "οικοσύστημα" φέρνει στην αγορά περισσότερα από 20 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή περισσότερο από το 50% του συνολικού τζίρου. Σύμφωνα με τον Bitkom παράλληλα αναμένεται αύξηση του τζίρου στην αγορά εφαρμογών σε συνολικά 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Μεγάλη μερίδα καταναλωτών επιθυμεί να κρατήσει για περισσότερο χρόνο το κινητό που αγόρασε, παρά το γεγονός ότι δεν θέλει να έχει ξεπερασμένη τεχνολογία, δηλώνει το μέλος του προεδρείου του Bitkom Μάρκους Χάας: "Την ίδια στιγμή όμως οι καταναλωτές προτιμούν να ξοδέψουν κάτι παραπάνω για να διασφαλίσουν ότι θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα τη συσκευή τους".
Η έρευνα αγοράς δείχνει εκτός αυτού ότι για τους καταναλωτές παίζει ολοένα και σημαντικότερο ρόλο η βιωσιμότητα καθώς και η ανακύκλωση παλιών συσκευών. Πολλοί είναι εκείνοι που δηλώνουν ότι στα κριτήρια αγοράς νέας συσκευών περιλαμβάνονται: μια καλής ποιότητας οθόνη, μεγάλη αυτονομία, καλή ποιότητα κατασκευής και μακροπρόθεσμη στήριξη του κατασκευαστή με αναβαθμίσεις λογισμικού. Ιδιαίτερη σημασία έχει εκτός αυτού η ποιότητα της φωτογραφικής μηχανής (76%) και η ποιότητα των φακών (70%). Ας σημειωθεί ότι τρεις στους τέσσερεις καταναλωτές δηλώνουν ότι παραμένουν πιστοί στη μάρκα του παλιού κινητού τους όταν αγοράζουν καινούργιο.
Σύμφωνα πάντα με τον σύνδεσμο Bitkom πάνω από τους μισούς καταναλωτές (56%) δηλώνουν ότι δεν τους φθάνουν τα δεδομένα του συμβολαίου κινητής. Μόλις το 3% δηλώνει ικανοποιημένο. Το 44% των καταναλωτών έχουν στη διάθεσή τους βάσει συμβολαίου από 1 μέχρι 4 GB, περίπου το 20% διαθέτει πάνω από 5% και το 12% έχει απεριόριστα δεδομένα.
Πηγή: DW