Τον δρόμο για την παραχώρηση της 25ετούς σύμβασης παραχώρησης της Αττικής οδού, ανοίγει το Συμβούλιο της Επικρατείας, απορρίπτοντας την προσφυγή που είχε καταθέσει εναντίον του προτιμητέου επενδυτή, που ήταν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η κοινοπραξία Vinci -Μυτιληναίος.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε αναδειχθεί προσωρινός επενδυτής, προσφέροντας τίμημα ρεκόρ ύψους 3,27 δισ. το περασμένο καλοκαίρι.
Η κοινοπραξία Vinci- Μυτιληναίου είχε στραφεί κατά του διαγωνισμού επικαλούμενη έλλειμμα τεκμηρίωσης σχετικά με τον τρόπο χρηματοδότησης του έργου.
Είχε προηγηθεί αίτηση αναστολής του ίδιου σχήματος για το διαγωνισμό της Αττικής οδού που διεξήγαγε το ΤΑΙΠΕΔ, η οποία απορρίφθηκε από την Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφύγων.
Η σύμβαση παραχώρησης Αττικής οδού ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024 και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κινήσει τις προκαταρκτικές διαδικασίες για την παραλαβή του έργου, η οποία εκτιμάται ότι θα χρειαστεί αρκετό χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί.
Η ανάληψη της παραχώρησης της Αττικής Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος οφέλη για τον Όμιλο και τους μετόχους του καθώς διπλασιάζει σε αξία το ήδη διευρυμένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων και ενισχύει περαιτέρω την παραγωγή υψηλών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση.
Η Αττική Οδός έχει αποδεδειγμένες επιδόσεις σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας με δυνατότητα περαιτέρω ενίσχυσης ως αποτέλεσμα των αναπτύξεων οι οποίες υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής (Ελληνικό, Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο). Επιπλέον είχε καλές επιδόσεις κάτω από εξαιρετικά αντίξοες και απρόβλεπτες συνθήκες (συμπεριλαμβανομένης της πρόσφατης πανδημικής κρίσης).