Την πώληση μη βασικών περιουσιακών στοιχείων για την εξασφάλιση ρευστότητας προκειμένου να υλοποιήσει έργα ΣΔΙΤ, παραχωρήσεων κ.λπ. εξετάζει η διοίκηση της ΑΒΑΞ.
Όπως ανέφερε η διοίκηση του Ομίλου στην διάρκεια της χθεσινής Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, στην παρούσα φάση δεν εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου ή έκδοση ομολόγου (καθώς οι διεθνείς συνθήκες δεν ευνοούν κάτι τέτοιο), αλλά και την πώληση non core assets.
Ήδη, διερευνάται η πώληση του τομέα λιανικής της Volterra, με την ΑΒΑΞ να έχει ήδη προχωρήσει στην πώληση του χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ της εταιρείας στην ΔΕΗ Ανανεώσιμες https://www.capital.gr/epixeiriseis/3640032/ti-simainei-gia-tin-abax-i-polisi-tis-volterra.
Αναφερόμενη στην πορεία του 2021, η διοίκηση της ΑΒΑΞ ανέφερε ότι κατάφερε να ενισχύσει σημαντικά το τζίρο της, ενώ είναι η πρώτη εταιρεία (ανάμεσα στους κατασκευαστικούς Ομίλους), με το μεγαλύτερο τζίρο από έργα του εξωτερικού, τα οποία στο τέλος του έτους ήταν της τάξεως των 575 εκατ. ευρώ.
Στο τέλος του 2021 το ανεκτέλεστο ήταν στα 1,4 δισ. ευρώ ενώ μέσα στο 2022 υπέγραψε και νέες συμβάσεις, ανεβάζοντας το υπόλοιπο του ανεκτέλεστου της στα 2,2 δισ. ευρώ.
Το έργο του Ελληνικού
Ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω συνεργασίας με την Lamda Development στα οικιστικά project του Ελληνικού άφησε η διοίκηση της ABAΞ, η οποία έχει αναλάβει τα έργα υποδομής του project.
Αναφορικά με τα όσα ανέφερε στην Τακτική Γενική ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development Oδ. Αθανασίου ότι σε κάθε περίπτωση αναπροσαρμογής του κόστους η Lamda Development θα διαπραγματευθεί με την ΑΒΑΞ που είναι ο ανάδοχος των έργων υποδομής για το "μοίρασμα" της επιβάρυνσης, η διοίκηση του κατασκευαστικού Ομίλου ανέφερε ότι στη σύμβαση υπάρχουν ρήτρες που θα ενεργοποιηθούν.
Σε ερώτηση του capital για το αν υπάρχουν ελλείψεις υλικών ή πότε εκτιμάται ότι θα έχουμε μία εξισορρόπηση των τιμών, η διοίκηση του κατασκευαστικού Ομίλου ανέφερε ότι δεν υπάρχουν προς το παρόν ελλείψεις υλικών αλλά καθυστερήσεις στις παραγγελίες, λόγω των προβλημάτων στην διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα.
Όσον αφορά το πότε θα δούμε αποκλιμάκωση των τιμών, τόνισε, ότι αυτό δεν μπορεί να το προβλέψει κανένας "καθώς και πέρυσι εκτιμούσαμε ότι κάτι τέτοιο θα συμβεί εντός του 2022, αλλά δεν συνέβη".
Τον Σεπτέμβριο η παράδοση της γραμμής 3
Εντός του προσεχούς Σεπτεμβρίου αναμένεται η παράδοση της γραμμής της γραμμή 3 του Μετρό με την ολοκλήρωση των τριών σταθμών "Μανιάτικα", "Πειραιάς" και "Δημοτικό Θέατρο".
Ήδη, έχουν παραδοθεί προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 σταθμοί "Αγία Βαρβάρα", "Κορυδαλλός" και "Νίκαια", ενώ με την πλήρη παράδοση της γραμμής 3, στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο.
Όπως δήλωσε η διοίκηση της ABAΞ "είμαστε πολύ χαρούμενοι και περήφανοι που καταφέραμε μέσα στα δύο τελευταία χρόνια να προχωρήσουμε το έργο υπό της επικρατούσες παγκόσμιες συνθήκες, λόγω πανδημίας".