Στα 27,40 ευρώ αυξάνει την τιμή στόχο της ΓΕΚ Τέρνα η Axia, από τα 24,80 ευρώ προηγουμένως, διατηρώντας τη σύσταση «αγορά» (buy) για τη μετοχή, δεδομένων των προοπτικών που υπάρχουν.
Όπως επισημαίνει, τους τελευταίους 12 μήνες η ΓΕΚ Τέρνα ανακηρύχθηκε προτιμώμενος μειοδότης για την παραχώρηση του πιο προσοδοφόρου αυτοκινητόδρομου της Ελλάδας (Αττική Οδός) μετά από προσφορά 3,27 δισ. ευρώ, ο προτιμώμενος πλειοδότης για την κατασκευή και λειτουργία του μεγαλύτερου οδικού έργου στην Ευρώπη (ΒΟΑΚ) σε αξία, ενώ ο όμιλος ανακοίνωσε συμφωνία για την πώληση του μεριδίου του 36,59% στη θυγατρική ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή στη Masdar έναντι 0,9 δισ. ευρώ (>50% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).
Σε αυτό το σημείο, η Axia βλέπει ότι η συνολική ισχύς μετοχικού κεφαλαίου (καθαρή από τις δεσμεύσεις μετοχικού κεφαλαίου για ήδη ανατεθέντα έργα) την επόμενη περίοδο (2024-28) εκτιμάται σε περίπου 2 δισ. ευρώ που θα μπορούσαν να μοχλευθούν έως και 9-10 δισ. ευρώ για την επιδίωξη νέων έργων. Άλλωστε, μετά τη συμφωνία με τη Masdar, η καθαρή ταμειακή θέση της εταιρείας θα φτάσει τα 0,6 δισ. ευρώ με την ακαθάριστη ταμειακή θέση στα 1,5 δισ. ευρώ.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Axia βλέπει τον καθαρό δανεισμό να κορυφώνεται στα 4,6 δισ. ευρώ το 2025 και στη συνέχεια να μειώνεται σταδιακά στα 4 δισ. ευρώ το 2028, λόγω της κερδοφορίας των έργων.
Τα EBITDA για το 2024 αναμένονται από την Axia στα 389 εκατ. ευρώ, ενώ καθώς ενσωματώνονται οι παραχωρήσεις της Εγνατίας και της Αττικής Οδού (και οι δύο αρχίζουν την 1η Ιουλίου 2025), το EBITDA για το 2025 εκτιμάται να ανέλθει στα 533,7 εκατ. ευρώ (+37% σε ετήσια βάση). Το 2026 με την πλήρη λειτουργία των 2 αυτοκινητοδρόμων, το EBITDA θα αυξηθεί σε περίπου 680 εκατ. ευρώ.
Πέραν, δηλαδή, από την αποκρυστάλλωση αξίας μετά τη συμφωνία για την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, η Axia πιστεύει ότι το επενδυτικό story της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα πρέπει να είναι πιο ξεκάθαρο στους επενδυτές καθώς ο κλάδος των υποδομών θα παράγει το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας του ομίλου τα επόμενα χρόνια.
Έτσι, για την Axia είναι προφανές ότι υπάρχει μεγάλο χάσμα μεταξύ αυτού που αποτιμά σήμερα η αγορά, σε σύγκριση με την αξία του χαρτοφυλακίου παραχώρησης του ομίλου.