Όταν το gov.gr άρχισε να λειτουργεί τον Μάρτιο του 2020 κανείς δεν φανταζόταν την τεράστια ανταπόκριση που θα είχε στους πολίτες, οι οποίοι μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα άρχισαν να το επισκέπτονται και να το χρησιμοποιούν, έχοντας τη δυνατότητα να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με το κράτος από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς μετακινήσεις και περιττή γραφειοκρατία και να εξυπηρετούνται. Τι φανερώνουν τα στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης;
Εξάλλου, όπως έχει τονίσει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρρακάκης “η ψηφιακή πολιτική είναι κοινωνική πολιτική, μια πολιτική που πρέπει να έχει στο επίκεντρό της τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών. Με αυτό στον πυρήνα της φιλοσοφίας μας, προχωρήσαμε στην ανάπτυξη υπηρεσιών και εφαρμογών με πολιτοκεντρικό σχεδιασμό”.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι δέκα πιο δημοφιλείς υπηρεσίες που συγκεντρώνουν τα περισσότερα “κλικ” είναι: 1) οι άυλες συνταγές που φτάνουν τις 73.731.324, 2) τα άυλα παραπεμπτικά που αριθμούν τα 32.994.635, 3) στην τρίτη θέση κατατάσσονται οι υπεύθυνες δηλώσεις με 10.263.690 συνολικά από την αρχή λειτουργίας του gov.gr μέχρι σήμερα, 4) έπονται τα πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης που αγγίζουν τα 5.233.952 και 5) στην πέμπτη θέση βρίσκονται οι ενεργοποιήσεις άυλης συνταγογράφησης που φτάνουν τις 4.159.272. Ακολουθούν 6) οι εξουσιοδοτήσεις που αγγίζουν τις 3.220.021, ενώ 7) 1.219.866 πιστοποιητικά γέννησης εκδόθηκαν ψηφιακά, 8)στην όγδοη θέση των προτιμήσεων των πολιτών βρίσκεται η ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου που αγγίζει τις 856.410. Στην ένατη θέση βρίσκονται 9) οι ληξιαρχικές πράξεις γέννησης που έφτασαν συνολικά τις 752.780 και τέλος, 10) στην δέκατη θέση των “κλικ” των πολιτών βρίσκονται τα αντίγραφα ποινικού μητρώου που υπολογίζονται στα 503.982.