Μετά από τα προβλήματα τα οποία προκάλεσε η πανδημία,ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών έχει καταγράψει ανάκαμψη, με την κίνηση στους αιθέρες να αυξάνεται κατά 30% και τα έσοδα των εταιρειών να καταγράφουν ετήσια αύξηση της τάξης του 50% το 2022.
Από τους 3 δισεκατομμύρια επιβάτες οι οποίοι πραγματοποίησαν πτήσεις πέρυσι, πάνω από το 50% χρησιμοποίησαν τις μεγαλύτερες αεροπορικές του κλάδου.
Σύμφωνα με τα δεδομένα του 2023 Allianz Partners Big Book of Travel Data της IdeaWorksCompany, η Visual Capitalist συνέθεσε το παρακάτω γράφημα βάσει του οποίου απεικονίζονται οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες βάσει της κίνησης.
Σύμφωνα με το zerohedge, στην κορυφή της λίστας βρίσκεται η American Airlines η οποία μετέφερε 200 εκατομμύρια επιβάτες το 2022. Το δημοφιλέστερο δρομολόγιο της εταιρείας ήταν μεταξύ των αεροδρομίων Dallas Fort-Worth (DFW) και Los Angeles (LAX), με πάνω από 30 πτήσεις ημερησίως.
Το Ντάλας αποτελεί, μάλιστα, κόμβο της American Airlines η οποία σε συνεργασία με τις τοπικές συνεργάτες της αποτελεί πάνω από το 70% των πτήσεων του αεροδρομίου.
Η μεγάλη ανταγωνιστής της American Airlines στις ΗΠΑ, Delta, μετέφερε πάνω από 170 εκατομμύρια επιβάτες στους προορισμούς τους.
Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Ryanair Group, με έδρα την Ιρλανδία, η οποία είναι και η δημοφιλέστερη των αεροπορικών χαμηλού κόστους, μεταφέροντας πάνω από 168 εκατομμύρια επιβάτες σε ολόκληρο τον κόσμο.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν άλλες δύο αμερικανικές αεροπορικές, οι United και Southwest οι οποίες κατέγραψαν συνολικό αριθμό επιβατών 144,3 εκατομμύρια και 126,6 εκατομμύρια αντίστοιχα.
Τα ετήσια έσοδα των American και Delta βρίσκονται, όπως ήταν αναμενόμενο, στις πρώτες δύο θέσεις, με $49 δισ. και $45 δισ. αντίστοιχα. Τα έσοδα της Ryanair Group βρίσκονται στην 12η θέση, στα $11,2 δισεκατομμύρια.
Άλλοι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, δη η ινδική IndiGo και η βρετανική easyJet κατέγραψαν πτώση στην ετήσια κατάταξή τους, με ετήσια έσοδα περίπου $7 δισεκατομμυρίων έκαστη.
Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές μετέφεραν το 1/3 του συνόλου των επιβατών το 2022, ξεπερνώντας τις αντίστοιχες αμερικανικές εταιρείες.
Όλα αυτά παρά το γεγονός πως η ρωσική Aeroflot έχασε μεγάλο μέρος των επιβατών όσο και των εσόδων της την περίοδο 2021-2022, ενώ της απαγορεύτηκε η πρόσβαση στον εναέριο χώρο των ΗΠΑ, του Καναδά, της Βρετανίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Tέλος, οι τέσσερις μεγαλύτερες αεροπορικές της Κίνας κατέγραψαν μείωση της κίνησης των επιβατών, καθώς η χώρα συνέχισε να αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις της πανδημίας, επηρεάζοντας το μερίδιο των επιβατών των ασιατικών αεροπορικών αρνητικά.