Στο άρθρο 39 του νομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών για το λαθρεμπόριο περιλαμβάνονται οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης των οχημάτων που θα ταξινομηθούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 εξαιτίας της εφαρμογής του νέου πρότυπου μέτρησης εκπομπών ρύπων WLTP.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο 39 του νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή με τίτλο «Υπολογισμός Τέλους Ταξινόμησης με βάση την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια μέθοδο εκπομπών ρύπων CO2 – Τροποποίηση του άρθρου 121 του νόμου 2960/2001.
Στο άρθρο 121 του νόμου 2960/2001 (Α’ 265) αντικαθίστανται οι παρ.3 και 8, προστίθεται νέα παρ. 3Α και το άαρθρο 121 διαμορφώνεται ως εξής:
Άρθρο 121
Τέλος Ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης
Επιβατικά αυτοκίνητα της δασμολογικής κλάσης 87.03 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας (Κανονισμός ΕΟΚ 2658/1987 του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 1987 ΕΕ Ι της 7-9-1987), υποβάλλονται σε Τέλος Ταξινόμησης επί της φορολογητέας αξίας όπως αυτή διαμορφώνεται σύμφωνα με το άρθρο 126 του ν. 2960 και το άρθρο 4 του ν. 1573/1985 (Α’ 201).
Οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης της παρ. 1 ορίζονται σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα προοδευτικής φορολόγησης:
0-14.000 4%
14.001-17.000 26%
17.001 – 20.000 53%
20.001 – 25.000 62%
25.001 – 30.000 71%
Πάνω από 30.001 30%
Για την επιλογή των άνω συντελεστών για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία του άρθρου 126 πριν από τις μειώσεις που προβλέπονται στο άρθρο αυτό.
Για αυτοκίνητα οχήματα τρίκυκλα ή τετράκυκλα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού 168/2013 ΕΕ και της Οδηγίας 2002/24/ΕΚ του Συμβουλίου της 18ης Μαρτίου 2002 και πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού 168/2013 ή της Οδηγίας 2002/51/ΕΚ ή μεταγενέστερης οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης ορίζονται ως ακολούθως:
Κυβισμός Ποσοστό Τέλους Ταξινόμησης
Κάτω από 50εκ.εκ. 0%
50-500 κ.εκ. 4%
501-900 κ.εκ. 7%
Πάνω από 901 κ.εκ. 11%.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 των οποίων η εκπεμπόμενη μάζα CO2 σύμφωνα με το πρότυπο NEDC είναι:
Μικρότερη ή ίση των 100 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης μειώνονται κατά 5%.
Μεγαλύτερη από 120 γρ αλλά μικρότερη από 140 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 10%.
Μεγαλύτερη από 140 γρ αλλά μικρότερη από 160 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 20%.
Μεγαλύτερη από 160 γρ αλλά μικρότερη από 180 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 30%.
Μεγαλύτερη από 180 γρ αλλά μικρότερη από 200 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 40%.
Μεγαλύτερη από 200 γρ αλλά μικρότερη από 250 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 60%.
Μεγαλύτερη από 250 γρ CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 100%.
Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της ΕΕ μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 των οποίων η εκπεμπόμενη μάζα CO2 σύμφωνα με το πρότυπο WLTP είναι:
Μικρότερη ή ίση των 130 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης μειώνονται κατά 5%.
Μεγαλύτερη από 156 γρ αλλά μικρότερη από 182 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 10%.
Μεγαλύτερη από 182 γρ αλλά μικρότερη από 208 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 20%.
Μεγαλύτερη από 208 γρ αλλά μικρότερη από 234 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 30%.
Μεγαλύτερη από 234 γρ αλλά μικρότερη από 260 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 40%.
Μεγαλύτερη από 260 γρ αλλά μικρότερη από 325 γρ. CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 60%.
Μεγαλύτερη από 325 γρ CO2 οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης αυξάνονται κατά 100%.