Η Toyota στέφθηκε η πιο πολύτιμη μάρκα αυτοκινήτων στον κόσμο στην έκθεση Brand Finance 2025, με αποτίμηση 64,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μια αύξηση 23% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η Mercedes-Benz εξασφάλισε τη δεύτερη θέση με 53 δισεκατομμύρια δολάρια, παρά την πτώση κατά 11%, ενώ η Hyundai κατέλαβε την τρίτη θέση.
Η Tesla, ωστόσο, έπεσε στην τέταρτη θέση με αποτίμηση 43 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σημειώνοντας μείωση 26% από την αξία της το 2024 στα 58,3 δισεκατομμύρια δολάρια και σημαντική πτώση από την αποτίμησή της στα 66,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023.
Αυτοί οι παράγοντες έχουν επηρεάσει την αντίληψη της μάρκας Tesla, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου η «κατάταξη εκτίμησης» της έπεσε από 21% σε 16%. Αντίθετα, η μάρκα τα πήγε καλύτερα στις ΗΠΑ.
Η μελέτη αξιολογεί την αξία της μάρκας πέρα από τις πωλήσεις και την απόδοση των μετοχών, ενσωματώνοντας σχόλια από παγκόσμιες έρευνες.
Η Apple παραμένει η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο, με αξία 574,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Εν τω μεταξύ, η μελέτη υπογραμμίζει την αυξανόμενη δύναμη ανταγωνιστών όπως η Mercedes, η BYD και η Hyundai στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.