Ως ιδανικό τόπο προορισμού για τις διακοπές εν μέσω της πανδημίας χαρακτηρίζουν την Ελλάδα ξένα μέσα ενημέρωσης με μεγάλη επιρροή, που δίδουν ιδιαίτερη έμφαση στην επιτυχία με την οποία η κυβέρνηση αντιμετώπισε την κρίση του κορωνοϊού.
«Mεγάλη ανησυχία για τις καλοκαιρινές διακοπές!», γράφει η γερμανική εφημερίδα Bild δίνοντας ταυτόχρονα και τη λύση.
«Αν και το καλοκαίρι είναι πολύ κοντά, φέτος τα σχέδια των διακοπών συνεχίζουν να εκκρεμούν καθώς με την πανδημία του κορωνοϊού εκατομμύρια πολίτες δεν ξέρουν πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση εν μέσω πανδημίας της νόσου Covid-19».
Η κυβέρνηση του Βερολίνου εξέδωσε παγκόσμια ταξιδιωτική οδηγία για τους τουρίστες μέχρι τουλάχιστον τις 14 Ιουνίου. «Οι Γερμανοί δεν πρέπει όμως να συνεχίσουν να ανησυχούν για τις διακοπές τους καθώς μέσα σε αυτή την αναμπουμπούλα, μία χώρα τους δίνει ελπίδα! Η Ελλάδα», σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της εφημερίδας «Bild».
Ο Υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας Χάρης Θεοχάρης έχει συγκεκριμένες ιδέες, όπως για τις διακοπές σε παραθαλάσσια μέρη.
«Έχουμε ένα σχέδιο για την υποστήριξη του ελληνικού τουρισμού. Θα χρησιμοποιήσουμε όλες τις δυνατότητες αλλά σύμφωνα με τους κανονισμούς υγείας», δήλωσε o υπουργός Χάρης Θεοχάρης από το βήμα της βουλής.
Τι περιλαμβάνει το τουριστικό σχέδιο της Ελλάδας
Το σχέδιο παρέχει πρωτόκολλα υγείας για ξενοδοχεία, μαρίνες, σκάφη αναψυχής και πούλμαν.
Στα αεροπλάνα θα λειτουργήσουν τα λεγόμενα «διαβατήρια υγείας».
Αυτό σημαίνει ότι οι ταξιδιώτες θα πρέπει να υποβάλλονται στα απαραίτητα τεστ προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχουν μολυνθεί από τη νόσο.
Ο Έλληνας υπουργός θεωρεί ότι μέτρα όπως αυτά μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη. Ο στόχος του: συνολικά, πρέπει να δημιουργηθούν συνθήκες, σύμφωνα με τις οποίες να μην διακινδυνεύει ούτε η υγεία των κατοίκων, ούτε των επισκεπτών αλλά ούτε και η φήμη των ταξιδιωτικών προορισμών.
Ο Υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας βασίζεται στη διεθνή συνεργασία. Μέσω της διπλωματίας θα πρέπει να εξασφαλιστεί η υποστήριξη άλλων χωρών. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να δεχτεί τουρίστες. Κατά συνέπεια, οι διμερείς συμφωνίες με τις αντίστοιχες χώρες πρέπει να συνάπτονται εκ των προτέρων.
Ένα άλλο κρίσιμο σημείο πρέπει να είναι οι κρατικές επιδοτήσεις. Για τη συγκεκριμένη εφαρμογή του μέτρου, τα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Εργασίας θέλουν να παρέχουν σε ό,τι αφορά την στρατηγική του τουρισμού συγκεκριμένα και προσιτά οικονομικά πακέτα.
Το ζήτημα: Η κυβέρνηση αναλαμβάνει ένα μέρος των μισθών της τουριστικής βιομηχανίας σε συνεννόηση με τους αντίστοιχους δήμους, εστιατόρια, μπαρ και καφετέριες, γιατί μόνο τότε θα μπορούν να πληρώνουν μειωμένα τέλη για χρήση δρόμων στους εξωτερικούς τους χώρους.
Πρέπει επίσης να υπάρχει μια μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία για την προσέλκυση τουριστών. Θα πρέπει να είναι ήδη έτοιμη τις επόμενες εβδομάδες.
Η καινοτομία: Αντί των κλασικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας, όπως καλό φαγητό και τυρκουάζ νερά , αυτή θα πρέπει να δώσει έμφαση στη λειτουργία της διαχείρισης κρίσεων και της ασφάλειας απέναντι στη νόσο Covid-19.
Κι αυτό γιατί μέχρι σήμερα υπήρξαν σχετικά λίγα κρούσματα του κορωνοϊού στην Ελλάδα. Για την ολοκλήρωση της τουριστικής εκστρατείας, το ελληνικό σχέδιο προβλέπει την ενίσχυση επαφών με τα ταξιδιωτικά πρακτορεία και τα διεθνών μέσων ενημέρωσης. Για παράδειγμα, με το ταξιδιωτικό πρακτορείο TUI είχε ήδη τις πρώτες επαφές.