Όταν εμφανίστηκε το ChatGPT επικράτησε μια παγκόσμια υστερία, αφού πάρα πολλοί έσπευσαν να το «εξερευνήσουν» και, τελικά, να εκμεταλλευτούν τις πάρα πολλές δυνατότητές του. Όμως, στην αρχή του περασμένου καλοκαιριού, η χρήση του υποχώρησε κατακόρυφα και κάπως έτσι δημιουργήθηκε το απλό ερώτημα: γιατί άρχισε να χάνει αιφνιδιαστικά το κοινό του; Η πιθανότερη απάντηση ήταν πως εκατομμύρια μαθητές ξεκίνησαν τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Και κάπως έτσι, δεν το χρειάζονταν πια για… αντιγραφή!
Πώς αποδεικνύεται αυτό; Τώρα που τα σχολεία άνοιξαν ξανά, σύμφωνα με το Business Insider η χρήση έχει αρχίσει να ανακάμπτει ξανά. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνει σε εβδομαδιαία βάση η εταιρεία αναλύσεων δεδομένων Similarweb, η χρήση του ChatGPT άρχισε να επανέρχεται δυναμικά στα τέλη του προηγούμενου μήνα και… ξανά προς τη δόξα τραβά. Ταυτόχρονα, «εάν η πτώση του ChatGPT οφείλεται μόνο στους μαθητές που κάνουν διακοπές, αυτό αφήνει να εννοηθεί ότι υπάρχει μικρότερο κοινό και λιγότερες περιπτώσεις χρήσης», δήλωσε ο Mark Shmulik, αναλυτής Ίντερνετ στην εταιρεία αναλύσεων, Bernstein.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η ανάπτυξη του ChatGPT παίρνει ώθηση από μαθητές που θέλουν να αντιγράψουν, τότε η σχετική τεχνολογία -ή τουλάχιστον το συγκεκριμένο μοντέλο παραγωγής λόγου- δεν είναι η κορυφαία υπολογιστική πλατφόρμα του μέλλοντος, όπως έχει παρουσιαστεί.
Το ερώτημα που προκύπτει τώρα, είναι το εξής: μπορούν οι δάσκαλοι να εντοπίσουν αντιγραφή από ChatGPT;
Στο τέλος Αυγούστου, η OpenAI δημοσίευσε έναν οδηγό για δασκάλους με προτάσεις για τη σωστή χρήση του ChatGPT στο σχολείο, καθώς και συχνές ερωτήσεις.
H πιο σημαντική ερώτηση ήταν εάν οι δάσκαλοι μπορούν να ξεχωρίσουν ένα κείμενο που έχει γραφτεί με ChatGPT. «Με λίγα λόγια, όχι. Ενώ ορισμένοι (συμπεριλαμβανομένης της OpenAI) έχουν διοχετεύσει εργαλεία για τον εντοπισμό του περιεχομένου που έχει παραχθεί με τεχνητή νοημοσύνη, κανένα από αυτά δεν εντοπίζει αξιόπιστα τη διαφορά ανάμεσα σε περιεχόμενο που έχει παραχθεί από τεχνητή νοημοσύνη και από άνθρωπο», όπως αναφέρει η εταιρεία.
Μάλιστα, στην ίδια ανάρτηση παραδέχεται ότι υπήρξε μεγάλο περιθώριο λάθους στο πλαίσιο δοκιμών. Σύμφωνα με τα εργαλεία αυτά, ορισμένα κείμενα του Σαίξπηρ και η Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας, θεωρήθηκαν περιεχόμενο που παρήγαγε η τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα πάντα με το Business Insider.
Με λίγα λόγια λόγια, οι μαθητές… βλαστάρια μας μπορεί να φαίνονται ότι κάνουν τις εργασίες στο σπίτι, αλλά ουδείς θα μπορεί να καταλάβει ότι αυτό που παραδίδουν αποτελεί προϊόν αντιγραφής και πως, δυστυχώς, δεν κρύβουν μέσα τους έναν διάσημο δραματουργό, ποιητή ή θεατρικό συγγραφέα!