Περισσότεροι από 108.000 υποψήφιοι σε περίπου 500 εξεταστικά κέντρα της χώρας, συμμετείχαν στον πρώτο μεγάλο γραπτό πανελλήνιο διαγωνισμό που προκήρυξε το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) για την κάλυψη των αναγκών του Δημόσιου και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα.
Οι υποψήφιοι κατηγοριών Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, μετά από τετράμηνη εντατική προετοιμασία, διαγωνίστηκαν για τη δημιουργία της λεγόμενης «δεξαμενής» υποψηφίων.
Η βαθμολογία της γραπτής διαδικασίας ορίζεται σε κλίμακα από 1-100 και η βάση της βαθμολογίας είναι πενήντα πέντε (55) μονάδες για κάθε μάθημα. Η βαθμολόγηση, γίνεται με ηλεκτρονική ανάγνωση των απαντητικών φύλλων μέσω οπτικοηλεκτρονικού σαρωτή (scanner-ΟCR) με βάση τις προκαθορισμένες, από την Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού, απαντήσεις.
Πού θα έχει αρνητική βαθμολόγηση
Με απόφαση της ΚΕΔ, δεν θα εφαρμοσθεί αρνητική βαθμολόγηση για την εξέταση της «Δοκιμασίας Δεξιοτήτων και Εργασιακής Αποτελεσματικότητας».
Αντίθετα στην Εξέταση Γνώσεων, θα εφαρμοσθεί αρνητική βαθμολόγηση με συντελεστή (-0,20) στις εσφαλμένες απαντήσεις. Δηλαδή θα αφαιρείται από τη συνολική βαθμολογία το 20% του αντίστοιχου βαθμού που θα λαμβάνει η κάθε ορθή απάντηση του υποψηφίου και κάθε πέντε λάθος απαντήσεις, θα «κοστίζουν» μία ολόκληρη μονάδα.
Βαθμός του εξεταζόμενου μαθήματος/δοκιμασίας είναι το άθροισμα των βαθμών όλων των ορθών απαντήσεων ως προς το σύνολό τους και ανάγεται σε κλίμακα βαθμολογίας 1-100. Εφόσον εφαρμοστεί, αρνητική βαθμολόγηση, ο βαθμός θα προκύπτει μετά από αφαίρεση της βαθμολογίας που αντιστοιχεί στις εσφαλμένες απαντήσεις.
Αν στη βαθμολογία προκύπτει δεκαδικός αριθμός, ο βαθμός στρογγυλοποιείται σε δύο δεκαδικά ψηφία της μονάδος. Η βαθμολογία στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό αποτελείται από το άθροισμα της σταθμισμένης βαθμολογίας που ο υποψήφιος συγκέντρωσε στα επιμέρους μαθήματα/δοκιμασίες αυτού.
Χαρακτηριστικό του διαγωνισμού είναι η υποβάθμιση της βαρύτητας των μορίων που προσέδιδε η εργασιακή εμπειρία, καθώς μέσα από τη δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας αξιολογούνται νέες παράμετροι που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα στην εργασία, όπως οι δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και ιεράρχησης προτεραιοτήτων στον χώρο εργασίας κ.α.