Αν είστε ιδιοκτήτης ακινήτου στο ευρύτερο κέντρο της Αθήνας, τότε θα γνωρίζετε πλέον καλά την αξία της τοποθεσίας. Οι συνεχώς αυξανόμενες τουριστικές ροές προς τη χώρα μας, οι οποίες τα τελευταία χρόνια δεν περιορίζονται στα κοσμοπολίτικα νησιά, αλλά διαχέονται κατά ένα σημαντικό μέρος τους και στις μεγάλες πόλεις, κάνουν όλο και πιο έντονη τη ζήτηση για τουριστικά καταλύματα στις περιζήτητες περιοχές της Αθήνας. Και όπως είναι γνωστό, η βραχυχρόνια μίσθωση, η ενοικίαση δηλαδή των ακινήτων μέσω της Airbnb και άλλων πλατφορμών, είναι εκεί για να καλύψει αυτή την ανάγκη.
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών βραχυχρόνιων μισθώσεων AirDNA (www.airdna.co), ένα μέσο μηνιαίο έσοδο για τα καταλύματα τύπου Airbnb σε περιοχές γειτονικές του ιστορικού κέντρου, όπως είναι πχ. το Κουκάκι, συχνά φτάνει τα 2.500 ευρώ, ενώ για τα ακίνητα που βρίσκονται στις δημοφιλέστερες τοποθεσίες της Αθήνας, όπως είναι η Πλάκα, η Ακρόπολη ή το Μοναστηράκι, το αντίστοιχο ποσό μπορεί να ξεπεράσει τα 3.500 ευρώ. Τα παραπάνω στοιχεία δηλώνουν πως ακόμα και μετά τις νέες φορολογικές διατάξεις που έκαναν τη δραστηριότητα να ενταχθεί σε καθεστώς ΦΠΑ και άλλων τελών, το να διαθέσει ένας ιδιοκτήτης το ακίνητό του στη βραχυχρόνια ενοικίαση, όταν αυτό βρίσκεται στην κατάλληλη περιοχή, παραμένει η βέλτιστη επιλογή αξιοποίησής του.
Όπως είναι βέβαια φυσικό και λόγω του υψηλού ανταγωνισμού που πλέον υπάρχει, για να επιτευχθούν τα εισοδήματα που προαναφέρθηκαν, χρειάζεται ένα ακίνητο να είναι αρκετά ελκυστικό από πολλές απόψεις. Πέρα από το αναμφισβήτητο κριτήριο της τοποθεσίας, εξίσου σημαντικό ρόλο για την απόδοση ενός χώρου βραχυχρόνιας διαμονής παίζουν και η προσεγμένη ανακαίνιση και διακόσμηση, η λειτουργικότητα και οι παροχές, η επαγγελματική φωτογράφιση και προβολή, καθώς και το προφίλ του «οικοδεσπότη» που πρέπει με τις υψηλές του κριτικές να δίνει το μήνυμα της καλής φιλοξενίας στον επισκέπτη. Και επειδή αυτό το τελευταίο αποτελεί συχνά πρόκληση για τους ιδιοκτήτες που αποφασίζουν να αξιοποιήσουν τη βραχυχρόνια μίσθωση, αναζητούν να συνεργαστούν με επαγγελματίες της αγοράς, τις λεγόμενες εταιρίες διαχείρισης Airbnb.
Μία τέτοια επιχείρηση είναι η Diamond Homes, μία από τις πρώτες που ξεκίνησαν να δραστηριοποιούνται στο χώρο της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Ελλάδα. Οι ιδρυτές της, όντας και οι ίδιοι ιδιοκτήτες ακινήτων, γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις δυσκολίες και τα οφέλη της απόφασης «να κάνεις το σπίτι σου Airbnb», καθώς και τη σημασία που δίνει ένας ιδιοκτήτης στη μεγιστοποίηση των εσόδων του, στη φερεγγυότητα των μισθωτών του και στην καλή διατήρηση και φροντίδα του χώρου του. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η σταθερή οκταετής παρουσία της εταιρίας στο αντικείμενο, με επίλεκτους χώρους, με πολυάριθμες κριτικές πέντε αστέρων, με μακροχρόνιες συνεργασίες και με ένα οργανωμένο σύστημα λειτουργίας που γεννήθηκε από τη μακρά εμπειρία.
«Πρωταρχικό μας μέλημα είναι η μέγιστη απόδοση του κάθε ακινήτου και διαθέτουμε την τεχνογνωσία για να το επιτυγχάνουμε» δηλώνει η Ήρα Παγώνη, διευθύνουσα σύμβουλος της Diamond Homes.
Συνεχίζει λέγοντας: «Επιλέγουμε προσεκτικά τα καταλύματα που αναλαμβάνουμε και στη συνέχεια τα αναδεικνύουμε με τον καλύτερο τρόπο, όπως φαίνεται και στο www.diamondhomes.gr . Με προσωπική δουλειά και μεθοδικότητα προσφέρουμε στους ιδιοκτήτες τα οφέλη της βραχυχρόνιας μίσθωσης χωρίς το άγχος της διαχείρισης από τους ίδιους. Χαρακτηριστικό είναι πως συνεργαζόμαστε και με ανθρώπους που ζουν στο εξωτερικό και που επισκέπτονται τα ακίνητά τους σπάνια, ενώ βέβαια την ίδια στιγμή λαμβάνουν από εμάς πλήρεις αναλύσεις των κρατήσεων και των εσόδων σε μηνιαία βάση». Τέλος, τονίζει: «το σημαντικότερο όλων είναι πως με τον τρόπο συνεργασίας μας ο ιδιοκτήτης λαμβάνει ένα ασφαλές εισόδημα και φορολογείται αποκλειστικά για τα καθαρά ποσά που κατατίθενται στο λογαριασμό του, ενώ απαλλάσσεται από σχεδόν το 50% των φόρων που θα τον επιβάρυναν διαφορετικά».