Πρωταθλήτρια παραμένει η Ελλάδα στην εμπορική ναυτιλία, παρά την κρίση που μαίνεται στη χώρα τα τελευταία χρόνια.
Στο γεγονός αναφέρεται η γερμανική εφημερίδα Die Welt, που αναφέρει ότι ο ελληνικός στόλος έχει αξία 100 δισ. Ευρώ, αναφέρει το protothema.
«Η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση, με στόλο αξίας 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι η υπ΄ αριθμόν ένα χώρα στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών στόλων - ακολουθούμενη από κοντά από την Ιαπωνία και την Κίνα. Στην κατάταξη ακολουθούν οι ΗΠΑ, η Σιγκαπούρη, η Νορβηγία και η Γερμανία. Ιδιαίτερα, τα ελληνικά πετρελαιοφόρα (35,7 δισ. δολάρια) συμβάλλουν στο αποτέλεσμα αυτό», αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο τα πρόσφατα στοιχεία πλοίων της «Vesselsvalue», γράφει η «Die Welt»
Μέχρι στιγμής, το μεγαλύτερο στόλο εμπορευματοκιβωτίων είχε η Γερμανία. Όμως, στη θέση της πλέον έχει μπει η Κίνα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η αιτία της αλλαγής είναι η δεκαετής κρίση της ναυτιλίας.
Τα στοιχεία της «Vesselsvalue» του Λονδίνου δείχνουν ότι η αξία των κινεζικών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανέρχεται σε 21,4 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η αξία των γερμανικών αντιστοιχεί «μόνο» στα 18,7 δισ. Δολάρια.
«Ωστόσο, η "Vesselsvalue" έχει συμπεριλάβει και παραγγελίες πλοίων. Οι κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν έχει κάνει πρόσφατα παραγγελίες ύψους 4,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η κατάσταση των παραγγελιών των γερμανικών εταιρειών, ωστόσο με 29 παραγγελίες ύψους 41 δισ. δολαρίων είναι μάλλον μέτρια. Οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν την τάση του κλάδου: η Κίνα χρειάζεται γιγαντιαία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που διαθέτουν χώρο για έως και 20.000 εμπορευματοκιβώτια», αναφέρει το δημοσίευμα.
Αντίθετα, η Γερμανία και άλλες χώρες στρέφονται προς τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά, καθώς είναι δύσκολη η χρηματοδότηση για αγορά νέων εμπορικών πλοίων στη Γερμανία. «Αυτό οφείλεται κυρίως στην πώληση του πρώην μεγαλύτερου χρηματοδότη πλοίων της χώρας, της HSH Nordbank. Και η έξοδος της Commerzbank από την επιχείρηση έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο. Η Γερμανία απειλείται να χάσει σε σημασία και επιρροή σε παγκόσμια σύγκριση. Παρ 'όλα αυτά, η σημασία της βιομηχανίας στη χώρα είναι ακόμα μεγάλη. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Γερμανών Εφοπλιστών, οι εταιρείες συμβάλλουν με περίπου 30 δισ. ευρώ στην προστιθέμενη αξία της Γερμανίας» αναφέρει το δημοσίευμα.