Η δημοσίευση στο ΦΕΚ της απόφασης του Υπουργείου Εσωτερικών ορίζει τους τρόπους υποβολής αιτημάτων για πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και τη διαχείριση αυτών από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Η απόφαση περιλαμβάνει σαφείς διατάξεις για τις καταφανώς αόριστες και τις επαναλαμβανόμενες αιτήσεις, ώστε να διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα και η αποφυγή κατάχρησης των διοικητικών διαδικασιών.
Διαχείριση Καταφανώς Αόριστης Αίτησης
- Ορισμός Καταφανώς Αόριστης Αίτησης:
- Η αίτηση δεν περιέχει σαφές και ορισμένο αίτημα.
- Δεν ζητείται πρόσβαση σε συγκεκριμένα έγγραφα ή δεν αφορά προσδιορισμένη υπόθεση (αντικειμενικά ή χρονικά/τοπικά).
- Υποχρέωση Διοίκησης:
- Η διοίκηση δεν υποχρεούται να απαντήσει σε καταφανώς αόριστη αίτηση, ανεξαρτήτως του τρόπου υποβολής της (δια ζώσης ή ηλεκτρονικά, επώνυμα ή ανώνυμα).
Διαχείριση Επαναλαμβανόμενης Αίτησης
- Ορισμός Επαναλαμβανόμενης Αίτησης:
- Η αίτηση έχει ήδη υποβληθεί και έχει απαντηθεί εντός της προθεσμίας 20 ημερών (θετικά ή αρνητικά).
- Υποβλήθηκε ξανά με το ίδιο περιεχόμενο, αλλά δεν απαντήθηκε επειδή ήταν καταφανώς αόριστη ή ανώνυμη.
- Υποχρέωση Διοίκησης:
- Η διοίκηση δεν υποχρεούται να απαντήσει σε επαναλαμβανόμενες αιτήσεις, ανεξάρτητα από τον τρόπο υποβολής τους.
- Εξαιρέσεις:
- Εάν η αρχική αίτηση υποβλήθηκε σε αναρμόδια υπηρεσία και υποβλήθηκε εκ νέου στην αρμόδια υπηρεσία.
- Εάν η αίτηση δεν απαντήθηκε εντός της προθεσμίας των 20 ημερών και δεν εμπίπτει σε περιπτώσεις αοριστίας ή ανωνυμίας.
Η απόφαση αποσκοπεί στη βελτίωση της διαχείρισης των αιτημάτων πρόσβασης στα δημόσια έγγραφα, αποτρέποντας την υπερφόρτωση της διοίκησης με αιτήματα που δεν είναι συγκεκριμένα ή χρήζουν επαναλαμβανόμενης απάντησης.