Όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι ξοδεύουν χρήματα για πολυτελή ταξίδια και ρούχα σχεδιαστών αντί να επενδύουν στην αποταμίευση. Η gen Z και οι millennials φαίνεται ότι ακολουθούν τη σύγχρονη αυτή τάση, η οποία χαρακτηρίζεται ως «doom spending» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το doom spending είναι όταν ένα άτομο ψωνίζει άσκοπα επειδή αισθάνεται απαισιόδοξο για την οικονομία και το μέλλον του. Με βάση το Psychology Today, οι νέοι που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο εδώ και χρόνια, αισθάνονται ότι λαμβάνουν συνεχώς «κακές ειδήσεις… σαν τον Αρμαγεδδώνα».
Η Ylva Baeckström, ανώτερη λέκτορας στα χρηματοοικονομικά στο King’s Business School και πρώην τραπεζική υπάλληλος μιλά στο CNBC για μια πρακτική «ανθυγιεινή και μοιρολατρική», καθώς οι νέοι μεταφράζουν τα άσχημα συναισθήματα σε κακές καταναλωτικές συνήθειες.
«Η γενιά που μεγαλώνει τώρα είναι η πρώτη γενιά που θα είναι φτωχότερη από τους γονείς της εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε η Baeckström.
Ως αποτέλεσμα, οι άσκοπες δαπάνες δημιουργούν την ψευδαίσθηση του ελέγχου σε έναν κόσμο που μοιάζει εκτός ελέγχου, στην πραγματικότητα όμως κάτι τέτοιο οδηγεί σε λιγότερο έλεγχο στο μέλλον.
Το να κατανοήσει κανείς τη σχέση του με τα χρήματα, θα τον οδηγήσει να απαλλαγεί από την αλόγιστη σπατάλη τους. Η σχέση με τα χρήματα είναι όπως η σχέση με τους ανθρώπους, που από την παιδική ηλικία δημιουργούν διαφορετικούς τύπους δεσμών. Εάν κάποιος είναι ανασφαλής ή αποφεύγει καταστάσεις, είναι πιο πιθανό να παρασυρθεί σε δαπάνες.