Πληροφορίες γερμανικών μέσων ενημέρωσης που δημοσιεύονται σήμερα οδηγούν στο συμπέρασμα πως το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών επιδίωξε μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου για παράνομο λογισμικό σε αυτοκίνητα της VW, με το οποίο αποκρύπτονταν στις δοκιμές οι πραγματικές εκπομπές οξειδίων του αζώτου, να συγκαλύψει ενοχοποιητικά στοιχεία άλλων κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Μια σύγκριση του πορίσματος της επιτροπής του υπουργείου που διερεύνησε την περίπτωση της VW με παλιότερες εκδοχές έδειξε ότι στο τελικό κείμενο έλειπαν σημεία στα οποία κατηγορούνταν για ανάλογες πράξεις και άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Opel, η Αudi και η Fiat.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα που επικαλείται η Deutsche Welle, η σύγκριση των αρχικών κειμένων με το τελικό πόρισμα δείχνει ότι πολύ σύντομα η επιτροπή ελέγχου είχε ανακαλύψει πως σε κινητήρες ντίζελ είχε εγκατασταθεί ένας μηχανισμός ο οποίος απενεργοποιούσε τη λειτουργία του εξοπλισμού μείωσης των εκπομπών. Στην περίπτωση της Opel η διαδικασία της απενεργοποίησης ξεκινούσε από τη στιγμή που η θερμοκρασία του κινητήρα έφτανε τους 17 βαθμούς και στην περίπτωση της Μερσεντές μόλις τους 10 βαθμούς. Συνέπεια αυτής απενεργοποίησης ήταν το οξείδιο του αζώτου να εκπέμπεται αμείωτο στην ατμόσφαιρα.
Η αντίδραση του υπουργείου Μεταφορών
Τις κατηγορίες για «ωραιοποίηση» του τελικού πορίσματος απέρριψε σήμερα το μεσημέρι εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών. Όπως υποστήριξε, στην πραγματικότητα στο πόρισμα αναφέρονται παρατυπίες των κατασκευαστών ή ακόμη και ενδοιασμοί του υπουργείου αν όντως η απενεργοποίηση είναι νόμιμη.
Αντιθέτως, τις κατηγορίες για παράνομη απενεργοποίηση συμμερίζεται ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής που εξετάζει το σκάνδαλο της VW, Χέρμπερτ Μπέρενς.
Όπως ανακοίνωσε ο πολιτικός του κόμματος «Η Αριστερά», τα νέα στοιχεία θα αποτελέσουν αντικείμενο της έρευνας της εξεταστικής επιτροπής.